رویترز: پهپاد‌های ایرانی برای تغییر جنگ داخلی به ارتش سودان کمک کرده‌اند


رویترز: پهپاد‌های ایرانی برای تغییر جنگ داخلی به ارتش سودان کمک کرده‌اند

رویترز در گزارشی به نقل از یک منبع نظامی ارشد در ارتش سودان نوشت که با گذشت یک سال از آغاز جنگ داخلی سودان، پهپادهای نظامی ساخت ایران به ارتش کمک کرده‌اند تا جریان درگیری را تغییر دهد و ضمن توقف پیشروی نیروهای طرف مقابل، قلمرو اطراف پایتخت را پس گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رویترز در گزارشی به نقل از یک منبع نظامی ارشد در ارتش سودان نوشت که با گذشت یک سال از آغاز جنگ داخلی سودان، پهپادهای نظامی ساخت ایران به ارتش کمک کرده‌اند تا جریان درگیری را تغییر دهد و ضمن توقف پیشروی نیروهای طرف مقابل، قلمرو اطراف پایتخت را پس گیرد.

بنا به این گزارش، شش منبع ایرانی، در کنار چند مقام محلی و دیپلمات که همگی خواسته‌اند نامشان فاش نشود، به رویترز گفته‌اند که ارتش سودان طی چند ماه گذشته به پهپاد ساخت ایران مجهز شده است.

این جنگ خونین حدود یک سال پیش میان ارتش سودان و گروه شبه‌نظامی نیروهای واکنش سریع (آراِس‌اِف) به رهبری ژنرال محمد حمدان دقلو معاون پیشین رهبر کشور آغاز شد.

پیش از این بلومبرگ و رسانه‌های سودان از حضور پهپادهای ایرانی در این کشور خبر داده بودند.

منبع ارشد ارتش سودان که با رویترز صحبت کرده است، «ارسال مستقیم» پهپادهای از ایران به سودان را رد کرد و در ادامه درباره چگونگی تهیه یا تعداد پهپادها توضیحی نداد. رویترز می‌گوید مستقلاً قادر به تعیین جزئیات این خبر نیست.

رابطه دیپلماتیک سودان و ایران در سال گذشته از سر گرفته شد.

ایران با سودان روابط نزدیکی داشت، اما پیوستن این کشور به ائتلاف عربستان سعودی در یمن بر روابط سایه انداخت و در سال ۲۰۱۶ سودان روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

منبع : دیده بان
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی