سامانه بارشی در راه ایران است


سامانه بارشی در راه ایران است

سازمان هواشناسی اعلام کرد که سامانه بارشی جدید در راه ایران است.

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف، وزش باد و کاهش دما در برخی مناطق کشور تا شنبه آینده خبر داد و اعلام کرد: یکشنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز پنجشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران، رعدوبرق در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

جمعه بارش در شمال غرب و غرب کشور قطع شده، ولی در سایر مناطق ذکر شده و همچنین در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت.

شنبه هفته آینده در شمال شرق، شرق جنوب سیستان و بلوچستان، استان‌های مازندران و گلستان، بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، یکشنبه در شمال شرق و شرق و دوشنبه در شمال شرق کشور بارش روی داده و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور شده و دوشنبه در شمال غرب برخی نقاط غرب، جنوب غرب و جنوب کشور باعث بارندگی می‌شود.

لازم به ذکر است امروز پنجشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور و پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می‌شود. تا روز شنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

همچنین طی ۲ روز آینده دریای خزر شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان پایان: شب جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

نوع مخاطره: وزش باد شدید شمال غربی با بیشینه سرعت ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا ۳ متر با تاکید بر مناطق ساحلی استان‌های مازندران و گلستان.

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان در دریای خزر.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۲۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان در دریای خزر.

اثر مخاطره: ممنوعیت شنا، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، احتمال آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، اختلال در تردد کشتی‌ها، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت بنادر و اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به حوضچه بنادر.

توصیه: ممنوعیت در تردد قایق‌ها و شناور‌های سبک تفریحی و صیادی، ممنوعیت در تردد شناور‌های نیمه‌سنگین، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در حوزه‌های مختلف.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان پایان: صبح یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ تا ۲۸ نات) و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحلی بین ۱ تا ۱.۵ متر (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب)

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۲۴، شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ و یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و مناطق غربی دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد‌های دریایی، خطر غرق شدن شناگر‌ها و پاره شدن تور‌های صیادی، احتمال اختلال در فعالیت‌های شیلاتی و فعالیت سکو‌های نفتی.

توصیه: منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، منع تردد‌های شناور‌های سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز