مراقب تب کریمه کنگو باشید!


مراقب تب کریمه کنگو باشید!

ایوب کرد در کمیته مشترک بیماری‌های هاری و تب کریمه کنگو سیب و سوران، که در در ۲۲ فروردین ماه برکزار شد، اذعان کرد:” هم‌استانی‌های با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت کنه ناقل ویروس تب کنگو، لازم است گوشت...

مراقب تب کریمه کنگو باشید!

ایوب کرد در کمیته مشترک بیماری‌های هاری و تب کریمه کنگو سیب و سوران، که در در ۲۲ فروردین ماه برکزار شد، اذعان کرد:” هم‌استانی‌های با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت کنه ناقل ویروس تب کنگو، لازم است گوشت قرمز را از محل‌های معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و درصورت خریدن گوشت دام‌هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند، گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارند.”

وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و اصول ایمنی بهداشتی مانند استفاده از دستکش، برای افرادی که با دام زنده سروکار دارند، الزامی است چون راه اصلی ابتلا به تب کریمه کنگو تماس با کنه آلوده و ترشحات بدن حیوان است.

مهندس ایوب کرد گفت: تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

ادهم جهاندیده، ریس دامپزشکی سیب و سوران نیز گفت: مجموعه دامپزشکی شهرستان با تمام توان برای نظارت و مراقبت‌های دامی و حیوانات، آمادگی کامل دارد.

مراقب تب کریمه کنگو باشید!

وی افزود: مردم باید گوشت مصرفی خود را از مراکز معتبر تهیه کنند ‌و افرادی که سگ‌های نگهبان دارند، حتماً باید آنها را واکسینه کنند.

در پایان این جلسه مصوب شد که آموزش‌های عمومی از طریق رسانه‌های مجازی و کارگاه‌های حضوری به مردم داده شود. همچنین با هدف جمع‌آوری زباله‌ها، سطل‌های مخصوصی تعبیه شود و زباله‌ها به‌صورت بهداشتی و اصولی دفن شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز مرد به معلم با انواع پیام ها و متن های رسمی و صمیمی