هاآرتص: ترور فرزندان هنیه محبوبیت حماس را افزایش می‌دهد


هاآرتص: ترور فرزندان هنیه محبوبیت حماس را افزایش می‌دهد

یک روزنامه معتبر در سرمقاله امروز جمعه خود نوشت که ترور فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس نه تنها موجب تضعیف این جنبش نخواهد شد که بر محبوبیت آن خواهد افزود.

«فلسطینی‌ها این ترور را اقدامی انتقام‌جویانه می‌بینند، نه یک اقدام نظامی مؤثر برای متزلزل کردن عمق قدرت حماس و از بین بردن تعادل آن». این بخشی از سرمقاله امروز روزنامه اسرائیلی هاآرتص درباره ترور سه تن از فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه و چند تن از نوه‌های وی است.

به گزارش فارس، در ادامه سرمقاله این روزنامه عبری آمده است که با ترور فرزندان هنیه در غزه، حماس موضع خود در جریان مذاکرات را تغییر نخواهد داد، همانطور که فشار نظامی به آزادی اسرای اسرائیلی در نوار غزه منجر نشد.

به تحلیل هاآرتص، این عملیات ترور، اتفاقا موجب تقویت جایگاه حماس و هنیه در فلسطین می‌شود و حمایت مردمی بیشتری را کسب خواهد کرد.

در ادامه این یادداشت آمده است که با این ترور ادعا‌ها و تحریکات اسرائیل علیه رهبران حماس و خانواده‌های آن‌ها در خارج از کشور رد شد و پیام هنیه پس از شهادت شماری از فرزندان و نوه‌هایش، بسیار گویا بود زمانی که تاکید کرد فرزندانش نیز بخشی از مردم فلسطین هستند و حماس یک جنبش مردمی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس شب گذشته در گفتگو با المیادین قاطعانه اعلام کرد که ترور فرزندان و نوه‌هایش حماس را به تغییر موضع در مذاکرات، وادار نمی‌کند و مقاومت فلسطین به شروط خود در مذاکرات پایبند است و بدون تحقق آنها، هیچ تبادل اسرایی صورت نمی‌گیرد.

رژیم صهیونیستی عصر روز چهارشنبه همزمان با عید فطر سه تن از پسران اسماعیل هنیه به نام‌های حازم، امیر و محمد نوه‌هایش خالد، مونا، آمال و رزان را با هدف قرار دادن خودروی حامل آن‌ها در غزه ترور کرد.

در بخش دیگری از سرمقاله هاآرتص به سردرگمی در میان دستگاه‌های امنیتی و نظامی و سطوح سیاسی اسرائیل برای انجام ترور فرزندان هنیه، اشاره شده و آمده است که اگر این موضوع صحت داشته باشد که حتی فرمانده منطقه جنوب و رئیس ستاد کل ارتش نیز این عملیات اطلاعی نداشت و فردی که مجوز حمله را صادر کرده «فرمانده مرکز آتش نشانی منطقه جنوب با درجه سرهنگی» است، میزان اعتماد به این نهاد‌ها به شدن پایین خواهد آمد.

نویسنده در ادامه می‌نویسد که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو چه در جریان عملیات بوده باشد و چه نباشد، فرقی نمی‌کند، این عملیات نشانه دیگری از نقصان‌های او و خطری است که ادامه حکومت پوسیده او برای زندگی اسرای اسرائیلی به همراه دارد.

در پایان سرمقاله هاآرتص آمده است که اگر شهرک‌نشینان اسرائیل با تعداد بالا بیرون نیایند و از مسؤولان فاجعه ۷ اکتبر نخواهند که از قدرت کنار بروند، آینده «اسرائیل مثل سرنوشت اسرای اسرائیلی داخل نوار غزه در خطری واقعی خواهد افتاد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت