بلومبرگ: مقام‌های آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار داشتند


بلومبرگ: مقام‌های آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار داشتند

نمایندگانی از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با «خورخه رودریگز» نماینده اصلی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه در مکزیکوسیتی دیدار کرده و به بررسی شرایط انتخاباتی در ونزوئلا پرداختند.

بلومبرگ گزارش داد، مقامات ایالات متحده جلسات مخفیانه‌ای با مقام‌های ونزوئلا داشتند که تلاشی جدید برای رسیدگی به اصلاحات احتمالی دموکراتیک قبل از رسیدن ضرب‌الاجل وضع مجدد تحریم‌ها علیه صنعت نفت این کشور آمریکا لاتین در آوریل امسال محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، این روزنامه همچنین نوشت، نمایندگانی از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با «خورخه رودریگز» نماینده اصلی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه در مکزیکوسیتی دیدار کرده و به بررسی شرایط انتخاباتی در ونزوئلا پرداختند.

همچنین با اینکه جزئیات ویژه مربوط به این مذاکرات هنوز منتشر نشده، اما هم شورای امنیت ملی آمریکا و هم وزارت اطلاع رسانی ونزوئلا از بیان مطلبی درباره این نشست امتناع کرده‌اند.

با اینکه هنوز جزئیات این نشست منتشر نشده، اما مشخص است بایدن در تلاش برای مذاکره با ونزوئلا برای پیشبرد انتخابات ریاست جمهوری «آزاد و عادلانه» بوده است، اما تاکنون، تلاش‌های ایالات متحده ناموفق بوده است.

از زمانی که دولت واشنگتن تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را در اکتبر ۲۰۲۳ لغو کرد، موارد متعدد توافقات منعقده در باربادوس نقض شده است.

در بخشی از آن توافق آمده بود، انتخابات ریاست جمهوری شفاف و حل و فصل موضوع رد صلاحیت‌های سیاسی در ازای رفع تحریم‌های تاثیرگذار بر بخش‌های نفت، گاز و طلا اجرایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها