کلاهبرداری جدید با شگرد فاکتورسازی/مردم مراقب باشند


کلاهبرداری جدید با شگرد فاکتورسازی/مردم مراقب باشند

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت:مراقب کلاهبرداری‌ها با شگرد فاکتورسازی باشید.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالله چولکی در تشریح این خبر گفت: بعد از مراجعه شهروندی در یکی از شهرستان‌های تهران مبنی بر انسداد حساب‌های بانکی و بدهی مالیاتی در یکی از استان‌های مرکزی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری این استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه و بررسی پرونده مالیاتی شاکی مشخص شد نام وی به عنوان مدیر عامل یک شرکت با مشخصات معین و شناسه ملی به ثبت رسیده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه شاکی در اظهارات خود مدعی بود هیچ‌گونه همکاری و فعالیت اقتصادی در این شرکت نداشته است، گفت: طبق محاسبات و برآوردهای کارشناسان طی ۳ سال فعالیت، بدهی مالیاتی این شرکت بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

وی تصریح کرد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود دریافتند رئیس هیأت مدیره شرکت نیز از ثبت آن بی اطلاع و گفته است که چند سال پیش مدارک هویتی خود را برای اخذ وام ارائه و در این خصوص اوراقی را نیز امضا کرده است.

سرهنگ چولکی عنوان کرد: با تحقیقات میدانی و پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی در خصوص شناسایی و جلب متهم، مخفیگاه وی در تهران شناسایی شد که کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند و به اداره آگاهی برای بازجویی و سیر مراحل قضائی انتقال دادند.

وی گفت: در تحقیقات انجام گرفته مشخص شد متهم پس از ثبت شرکت ۲ نفر را بدون اینکه اطلاعی داشته باشند به عنوان مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره قرار داده است.

سرهنگ چولکی ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه در زمان تنظیم وکالت کاملاً از مفاد وکالت نامه اطلاع کافی داشته باشید، افزود: برابر واقعیات پرونده‌های موجود، اعتماد به افراد و قرار دادن اصل و یا حتی فتوکپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) و یا کارت‌های بانکی به منظور دریافت تسهیلات، یارانه، ثبت شرکت و… موجب ایراد خسارت‌های مادی و معنوی جبران ناپذیر برای صاحبان مدارک شده است.

منبع : مهر
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!