اتحادیه اروپا 3 زیرشاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی را تحریم کرد


اتحادیه اروپا 3 زیرشاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی را تحریم کرد

اتحادیه اروپا در تداوم حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی ۳ زیرشاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی را به دلیل مشارکت در عملیات طوفان الاقصی تحریم کرد.

اتحادیه اروپا 3 زیرشاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی را تحریم کرد

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه اروپا در تداوم حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی و چشم‌پوشی از کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین توسط این رژیم در غزه، ۳ زیر شاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی را به دلیل مشارکت در عملیات طوفان الاقصی تحریم کرد.

طبق بیانیه‌ای که اتحادیه اروپا روز جمعه منتشر کرد، سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین و سرایا عزالدین قسام و نیرو‌های نخبه که از شاخه‌های نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بشمار می‌روند به فهرست تحریم‌های اتحادیه اضافه شده‌اند.

به این ترتیب فهرست تحریم‌های به اصطلاح حقوق بشری اتحادیه اروپا به ۱۰۴ فرد حقیقی و حقوقی و همچنین ۲۴ نهاد از چندین کشور رسید.

براساس بیانیه اتحادیه اروپا، دارایی‌های نهاد‌های تحریم شده در کشور‌های عضو این اتحادیه مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اروپایی از مراوده مالی با آنان منع شدند. همچنین اعضای این سازمان‌ها حق سفر به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور‌ها ممنوع است.

در بیانیه اتحادیه اروپا بدون اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه ادعا شده است: شورای اروپا در بیانیه ۲۱ تا ۲۲ مارس ۲۰۲۴، حماس را به دلیل حملات علیه اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرد و حق اسرائیل را برای دفاع از خود، مطابق با قوانین بین المللی به رسمیت شناخت.

این بیانیه می‌افزاید: شورای اروپا تاکید دارد که امنیت و رفاه گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) یک نگرانی جدی است و حماس و سایر گروه‌های مسلح باید فوراً به همه گروگان‌های (اسرای) باقی‌مانده دسترسی بشردوستانه بدهند. شورای اروپا همچنین از شورا (ی وزیر امور خارجه اتحادیه) خواسته تا کار خود را برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه حماس سرعت بخشد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. مذاکرات برای برقراری آتش بس دوباره در غزه و آزادی اسرا با میانجیگری قطر و مصر و مشارکت آمریکا تاکنون به نتیجه نرسیده است.

این در حالیست که بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۳ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر در غزه مجروح شده‌اند./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس