مالیات 90 میلیارد تومانی راز مرد هزار چهره لو داد / پلیس آگاهی تهران فاش کرد


مالیات 90 میلیارد تومانی راز مرد هزار چهره لو داد / پلیس آگاهی تهران فاش کرد

به گزارش رکنا ؛ معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری با شگرد فاکتور‌سازی به هموطنان توصیه کرد، از دادن اصل و یا حتی کپی مدارک شناسایی خود به منظور دریافت...

به گزارش رکنا ؛ معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری با شگرد فاکتور‌سازی به هموطنان توصیه کرد، از دادن اصل و یا حتی کپی مدارک شناسایی خود به منظور دریافت تسهیلات به افراد خودداری کنند.

سرهنگ عبدالله چولکی در تشریح این خبر گفت: بعد از مراجعه فردی به پلیس در یکی از شهرستان‌های تهران مبنی بر انسداد حساب‌های بانکی و بدهی مالیاتی در یکی از استان‌های مرکزی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری این استان قرار گرفت. در تحقیقات اولیه و بررسی پرونده مالیاتی شاکی مشخص شد، نام وی به عنوان مدیرعامل یک شرکت با مشخصات معین و شناسه ملی به ثبت رسیده است.

شاکی در اظهارات خود مدعی بود، هیچگونه همکاری و فعالیت اقتصادی در این شرکت نداشته است اما طبق محاسبات و برآورد‌های کارشناسان طی ۳ سال فعالیت، بدهی مالیاتی این شرکت بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

وی تصریح کرد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود دریافتند، حتی رئیس هیأت مدیره شرکت نیز از ثبت آن بی‌اطلاع است و گفته که چند سال پیش مدارک هویتی خود را برای دریافت وام ارائه و در این خصوص اوراقی را نیز امضاء کرده است.

سرهنگ چولکی عنوان کرد: با تحقیقات میدانی و پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، فردی از مدارک این افراد سوءاستفاده کرده و پس از ثبت شرکت این ۲ نفر را بدون اینکه اطلاعی داشته باشند به عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره معرفی کرده است.

سرهنگ چولکی ضمن توصیه به شهروندان درباره اینکه در زمان تنظیم وکالت کاملاً از مفاد وکالت‌نامه اطلاع کافی داشته باشید، افزود: برابر واقعیات پرونده‌های موجود، اعتماد به افراد و قرار دادن اصل و یا حتی فتوکپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) و یا کارت‌های بانکی به منظور دریافت تسهیلات، یارانه، ثبت شرکت و... موجب ایراد خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیر برای صاحبان مدارک شده است.


مالیات 90 میلیارد تومانی راز مرد هزار چهره لو داد / پلیس آگاهی تهران فاش کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس