ارتش اوکراین «زاپروژیا» را گلوله‌باران کرد


ارتش اوکراین «زاپروژیا» را گلوله‌باران کرد

مقامات محلی اعلام کردند که نیروهای ارتش اوکراین بامداد امروز منطقه زاپروژیا را گلوله‌باران کردند و در نتیجه آن شش غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

ارتش اوکراین «زاپروژیا» را گلوله‌باران کرد

به گزارش راهبرد معاصر، «بالیتسکی» فرماندار منطقه زاپروژیا در شرق اوکراین که در مهر ۱۴۰۱ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اعلام کرد که نیروهای ارتش اوکراین بامداد امروز شنبه مناطق مسکونی و غیرنظامی این منطقه را گلوله‌باران کردند که در نتیجه آن شش نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته این مقام محلی بیشتر کشته‌ها و افراد مجروح از شهر «توکماک» در استان زاپروژیا هستند.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (اول تا پنجم مهر ۱۴۰۱) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان