بیل گیتس: 3 شغلی که از گزند هوش مصنوعی در امان خواهند بود


بیل گیتس: 3 شغلی که از گزند هوش مصنوعی در امان خواهند بود

پیش بینی ها نمایانگر این است که تا سال 2050 ، 60 درصد مشاغل انسانی با توسعه هوش مصنوعی از دست خواهند رفت یا به نوعی تحت تاثیر این فناوری جدید قرار خواهند گرفت.

بیل گیتس: 3 شغلی که از گزند هوش مصنوعی در امان خواهند بود

با گسترش "هوش مصنوعی" در جهان، تاثیرات شگرف این پدیده فناورانه در زندگی بشر به یکی از موضوعات جذاب و مورد توجه تبدیل شده است.

یکی از موضوعات مورد توجه بسیاری از افراد در کشورهای مختلف به ویژه در کشورهای پیشرو در توسعه هوش مصنوعی، آینده مشاغل انسانی با توجه به این واقعیت است که هوش مصنوعی در حال درو کردن فرصت های شغلی انسانی است و هر چه زمان می گذرد، فرصت های شغلی بیشتری در هاضمه بزرگ قابلیت های هوش مصنوعی از بین می رود.

وقتی صحبت از فناوری و پیشرفت در این زمینه می‌شود، نام "بیل گیتس" یکی از اولین نام‌هایی است که به دلیل پیشگامی او در عرصه فناوری دیجیتال به ذهن می‌رسد و به نظر می رسد همه چیزهایی که او می گوید توسط بسیاری از افراد متخصص در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

به همین دلیل است که آخرین اظهارات او در مورد هوش مصنوعی، فناوری‌ای که با قدرت زیادی به صحنه آمده است و وعده می‌دهد که همه چیز را همانطور که می‌شناسیم تغییر دهد، بسیار چشمگیر بوده است.

گیتس آینده ای نزدیک تحت سلطه هوش مصنوعی را پیش بینی می کند، اگرچه او معتقد است چند شغل وجود خواهند داشت که از توسعه این نوع فناوری جان سالم به دَر برده و "بقا" خواهند داشت.

بیل گیتس: 3 شغلی که از گزند هوش مصنوعی در امان خواهند بود

این همان چیزی است که او در آخرین مطلب در وبلاگ خود درباره آن اظهار کرده است، جایی که در ماه‌های اخیر چندین مطلب را در این موضوع خاص منتشر کرده است که منحصرا به ابزارهای هوش مصنوعی اختصاص داده شده است و مزیت‌های آنها و همچنین خطرات احتمالی آنها را تجزیه و تحلیل کرده است.

از نظر بیل گیتس، یکی از این خطرات دقیقا این است که هوش مصنوعی در بسیاری از مشاغل جایگزین انسان خواهد شد که منجر به از بین رفتن مشاغل می شود.

پیش بینی ها حاکی است که تا سال 2050 یعنی حدود 26 سال دیگر، 60 درصد مشاغل انسانی با توسعه هوش مصنوعی از دست خواهند رفت یا به نوعی تحت تاثیر این فناوری جدید قرار خواهند گرفت.

ابزارهای هوش مصنوعی به بسیاری از مشاغل و فرآیندها اجازه خودکار شدن می‌دهند، اما بیل گیتس نسبت به این که چگونه چنین ابزارهایی می‌توانند بر مردم تاثیر بگذارند بدبین نیست و معتقد است که آنها واقعا در بسیاری از زمینه‌ها کمک خواهند کرد.

با این حال، او استدلال می کند که در آینده نزدیک تنها 3 شغل وجود خواهد داشت که در برابر هوش مصنوعی مصون خواهند بود، و اظهار می دارد که تنها مشاغلی که می توانند در مقابل این موج جدید فناوری مقاومت کنند، مشاغل مرتبط با "انرژی" و "بیولوژی" و مشاغل و حرفه هایی خواهند بود که در "طراحی و بهره برداری از ابزارهای هوش مصنوعی" تخصص دارند.

این کارآفرین معتقد است که به دلیل ماهیت شان، این 3 حوزه، تنها مناطقی خواهند بود که در آن انسان قابل جایگزینی نخواهد بود و باقی مشاغل تا حدود زیادی از سوی هوش مصنوعی و با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی جایگزین خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی