از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟


از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟توسط فاطمه آهنگریان / فروردین ۲۵, ۱۴۰۳ / 10 دقیقه برای مطالعه ما در این مطلب قصد داریم به سراغ اطلاعاتی برویم که به شما کمک کند تا بتوانید...

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟
از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟
توسط / / 10 دقیقه برای مطالعه
از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

ما در این مطلب قصد داریم به سراغ اطلاعاتی برویم که به شما کمک کند تا بتوانید به راحتی گوشی سامسونگ اصل را از فیک تشخیص دهید. پس اگر به تازگی یک گوشی سامسونگ جدید خریداری کرده‌اید ولی نمی‌دانید که چگونه باید آن را از فیک تشخیص دهید بهتر است که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید چرا که ما قصد داریم راهنمای بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا با استفاده از آن بتوانید به تشخیص اصل بودن سامسونگ اقدام کنید.

همیشه خریداری تلفن همراه جدید یکی از جذاب‌ترین کارها شناخته می‌شود، چرا که شما می‌توانید با استفاده از دستگاه جدید خود از قابلیت‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌تر استفاده کنید و ساعات خوبی را به صورت آنلاین با دوستان و سایر افراد بگذرانید. اما یکی از مشکلاتی که می‌تواند در هنگام خریداری یک گوشی پیش بیاید این است که فروشنده به جای گوشی اصل به شما دستگاه فیک یا تقلبی را بفروشد.

بسیاری از افراد نیز در بیشتر مواقع به سراغ خریداری دستگاه‌های هوشمند به صورت آنلاین می‌روند. ممکن است در این روش قیمت دستگاه خریداری شده از بیرون کمتر باشد ولی اگر به سراغ یک فروشنده قابل اعتماد نرفته باشید این امکان نیز وجود دارد که فروشگاه دستگاه تقلبی را به جای اصل برای شما بفرستد.

از این رو، همیشه بهتر است پس از دریافت دستگاه، اصل یا تقلبی بودن گوشی سامسونگ را بررسی کنید. اما چگونه باید بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل یا تقلبی است؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه بررسی اصل یا فیک بودن گوشی سامسونگ و دیگر موارد کسب کنید.

تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ از فیک

برای اینکه بفهمید گوشی سامسونگ خریداری شده شما اصل است یا فیک باید چند کار انجام دهید. گوشی‌های تقلبی معمولاً تفاوت‌های جزئی با دستگاه‌های فیک دارند بنابراین شما می‌توانید با کمی عمیق شدن نسبت به ظاهر آن نسبت به فیک بودن دستگاه مطلع شوید. اکثر دستگاه‌های تقلبی دارای جزئیات قابل مشاهده هستند که آنها را متمایز می‌کند، مانند طرز قرارگیری لنزهای دوربین، تلفظ نادرست لوگوی کمپانی، رابط کاربری متفاوت و غیره.

این مطلب را نیز بخوانید: راهنمای جامع تشخیص آیفون اصلی از فیک + هر اطلاعاتی که باید قبل از خریداری آیفون بدانید

به همین دلیل اگر چنین مواردی را در ظاهر دستگاه خریداری شده مشاهده کردید می‌توانید با فروشگاه تماس گرفته و این موضوع را اطلاع داده و بررسی کنید. با این حال، اگر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، خیلی واضح نیستند، می‌‌توانید با استفاده از ترفندهای پایین، نسبت به اصل بودن گوشی سامسونگ خود مطلع شوید، بنابراین بیایید به سراغ این راهکارها برویم.

بررسی IMEI دستگاه

هر دستگاه هوشمند به کد IMEI مجهز شده‌ است، بنابراین شما می‌توانید با کمی جستجو نسبت به اصل بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. خوب است بدانید که این کد علاوه بر دیگر دستگاه‌ها برای گوشی‌های سامسونگ نیز ارائه شده است. پس به راحتی می‌توانید این کد را از روی جعبه بررسی کرده و با اطلاعاتی که از آن خواهید فهمید، مطابقت دهید. اگر کد مورد نظر با اطلاعات سازگار بود یعنی دستگاه خریداری شده اصل است.

ما در ادامه نحوه تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ از فیک را از طریق بررسی کد IMEI ارائه کرده‌ایم:

مرحله 1: وارد برنامه تلفن دستگاه شوید و روی شماره‌گیر بزنید و سپس به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: اکنون باید کد *#06# را شماره گیری کنید.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

مرحله 3: سپس منتظر بمانید تا IMEI دستگاه شما ظاهر شود.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

مرحله 4: اکنون، به سراغ جعبه گوشی سامسونگ خود بروید و به دنبال همین کد روی جعبه باشید.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

اعداد IMEI باید با یک بارکد در زیر آن قابل مشاهده باشند. این را با ارقام IMEI در گوشی مطابقت دهید، اگر کدها یکسان بودند، بدون شک می‌توانید بگویید که دستگاه خریداری شده شما فیک نیست.

استفاده از ابزار تشخیص فیک یا اصل بودن دستگاه

یکی از قابلیت‌های جالب دستگاه سامسونگ این است که برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمند به یک ابزار تشخیصی مجهز شدند تا کاربر بتواند به راحتی در همان ابتدا نسبت به تشخیص اصل یا فیک بودن دستگاه اقدام کند.

علاوه بر آن، کاربرد دیگر این ابزار تشخیص مشکلات دستگاه و بررسی عیب و ایرادهای آن است. شما تنها در صورتی می‌توانید این برنامه را راه‌اندازی کنید که از کد USSD ارائه شده در پایین استفاده کنید. ما در ادامه نحوه انجام این کار برای شما ارائه کرده‌ایم:

مرحله 1: مانند راهکار بالا در ابتدا وارد برنامه تلفن دستگاه سامسونگ خود شوید و روی صفحه کلید کلیک کنید.

مرحله 2: اکنون *#0*# را شماره گیری کنید.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

مرحله 3: حالا دستگاه قادر است به صورت خودکار این ابزار تشخیصی را برای شما ارائه کند. حالا از گزینه‌های روی صفحه برای تشخیص عیب دستگاه استفاده کنید و یا نسبت به اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

پس از آن برای خروج از ابزار Diagnostic Tool، می‌توانید دو بار روی دکمه Back بزنید.

ثبت و رجیستری محصول

اگر پس از خریداری یک دستگاه هوشمند سامسونگ به سراغ ساخت اکانت سامسونگ رفته یا حالا در سامسونگ حساب دارید می‌توان گفت که به احتمال زیاد محصول خریداری شده را در همان ابتدا رجیستر کرده‌اید.

در غیر این صورت، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Samsung Members که به صورت پیش فرض در دستگاه‌های سامسونگ نصب شده است، محصول را به صورت دستی ثبت کنید.

توجه کنید که برای مشاهده گزینه‌های مربوطه باید وارد حساب کاربری خود شوید. پس از آن از مراحل پایین استفاده کنید تا این فرایند به صورت کامل انجام شود:

مرحله 1: برنامه Samsung Members را در تلفن سامسونگ خود باز کنید. از گزینه‌های موجود در منو، روی Support ضربه بزنید.

مرحله 2: در اینجا، روی Register ضربه بزنید.

مرحله 3: به قسمت «Manual input or barcode» بروید و روی Enter info ضربه بزنید.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

مرحله 4: از لیست محصولات، تلفن خود را انتخاب کنید.

مرحله 5: در اینجا، نام مدل و جزئیات IMEI یا MEID گوشی خود را وارد کنید. شما می‌توانید این اطلاعات را از روی جعبه تلفن خود پیدا کنید، یا اینکه در تنظیمات به بخش درباره تلفن یا about phone بروید و این اطلاعات را بخوانید.

مرحله 6: هنگامی که گزینه‌ها را مشاهده کردید، روی Register ضربه بزنید. اگر اکنون دستگاه‌تان بدون هیچ مشکلی ثبت شود، یعنی شما یک دستگاه اصل را خریداری کرده بودید، نه فیک؛ بنابراین دیگر مشکلی وجود ندارد!

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

مقایسه ویژگی‌ها و مشخصات دستگاه با اطلاعات قرار داده شده در وب‌سایت سامسونگ

شما می‌توانید برای فهمیدن اینکه دستگاه شما اصل است یا فیک، به سایت سامسونگ مراجعه کنید، در این وب‌سایت اطلاعات فراوانی از جمله اطلاعات باتری، نسخه نرم‌افزاری دستگاه خریداری شده و سایر موارد قرار داده شده تا کاربران بتوانند به راحتی مشخصات گوشی خود را با این اطلاعات مقایسه کنند و از اصل بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنند.

در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما ذکر کرده‌ایم:

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در تلفن سامسونگ خود باز کنید و پس از کمی اسکرول به پایین، به دنبال About phone بگردید، در نهایت روی آن بزنید.

مرحله 2: در این صفحه می‌‌توانید اطلاعات دستگاه خریداری شده را مشاهده کنید.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

مرحله 3: حالا وارد یکی از مرورگرهای موجود در دستگاه شوید و از طریق لینک پایین به وب‌سایت سامسونگ بروید.

https://www.samsung.com/us/

در اینجا سعی کنید که در نوار جستجو، نام دستگاه خود را جستجو کنید تا جزئیات دستگاه برای شما نشان داده شود. حالا آنها را با اطلاعاتی که در تنظیمات دیده بودید، مقایسه کنید. همچنین می‌‌توانید ویژگی‌های فیزیکی دستگاه، مانند عملکرد دوربین را با یک دستگاه دیگر یا تصاویر قرار داده شده در این وب‌سایت مقایسه کرده و نسبت به اصل بودن گوشی خود باخبر شوید.

حالت MAINTENANCE MODE را راه‌اندازی کنید

قابلیت Maintenance Mode یکی از ویژگی‌های جالب دستگاه‌های سامسونگ است که به افراد امکان می‌دهد تا در هنگام تحویل گوشی به فرد دیگری (برای مثال برای تعمیر)، اطلاعات شخصی خود را قفل کنند.

این ویژگی برای دستگاه‌های سامسونگ طراحی شده که می‌توان آن را با استفاده از کد USSD فعال کرد. این یک راه بسیار عالی برای تشخیص اصل بودن دستگاه شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای فعال‌سازی این قابلیت از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و روی Device care ضربه بزنید.

مرحله 2: به پایین اسکرول کنید و روی حالت Maintenance بزنید.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

مرحله 3: اکنون گزینه Turn on را انتخاب کنید.

مرحله 4: حالا وقتی که از شما خواسته شد، روی Restart ضربه بزنید. حالا پس از ریستارت، اگر دستگاه اصل باشد، به صورت خودکار ویژگی Maintenance Mode فعال خواهد شد.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

بررسی بروزرسانی نرم‌افزار

سامسونگ همیشه برای اکثر دستگاه‌های خود حداقل 2 تا 3 سال به صورت منظم بروزرسانی نرم‌افزاری را ارائه می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با این کار بفهمید که دستگاه شما اصل است یا فیک! دلیل این امر کاملا واضح است، چرا که تنها دستگاه‌های معتبر سامسونگ آپدیت دریافت می‌کنند.

پس اگر نمی‌توانید بروزرسانی‌ها را برای دستگاه خود مشاهده کنید، بهتر است که به تنظیمات مراجعه کرده و نسبت به بررسی دستی آن اقدام کنید. مراحل انجام این کار را در ادامه برای شما ارائه کرده‌ایم:

مرحله 1: در ابتدا وارد تنظیمات شوید و روی Software update ضربه بزنید.

مرحله 2: در اینجا، روی Download and install ضربه بزنید.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

کمی منتظر بمانید تا دستگاه سامسونگ شما به‌روزرسانی‌ها را بررسی کند. در صورتی که آپدیت نرم‌افزاری برای دستگاه شما ارائه شده باشد، می‌‌توانید آن را دانلود و نصب کنید. پس از اتمام مراحل، آخرین نسخه اندروید را نصب کنید.

از بیکسبی استفاده کنید

اگرچه بیشتر گوشی‌های اندرویدی به دستیار صوتی گوگل مجهز شده‌اند، ولی سامسونگ در دستگاه‌های خود از دستیار بیکسبی استفاده کرده است. شما می‌توانید برای مطلع شدن از اصل بودن گوشی خود، از این قابلیت استفاده کنید تا ببینید این ویژگی در دستگاه شما کار می‌کند یا خیر. بدون شک این قابلیت تنها در دستگاه‌های قانونی شروع به کار خواهد کرد.

برای استفاده از این ویژگی، از مراحل پایین استفاده کنید تا ببینید که آیا بیکسبی در گوشی شما فعال است، همچنین برای دستورات شما پاسخ درست ارائه می‌کند یا نه. برای انجام آن، مراحل پایین را دنبال کنید:

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید و روی Advanced features کلیک کنید.

مرحله 2: در اینجا، روی Side button بزنید.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

مرحله 3: به بخش Press and hold بروید و گزینه Wake Bixby را انتخاب کنید. اکنون باید دکمه کناری دستگاه سامسونگ خود را فشار داده و نگه دارید تا بیکسبی فعال شود.

از کجا بفهمیم که گوشی سامسونگ اصل است یا فیک؟

حالا دستور صوتی خاصی که مدنظرتان است را بگویید و منتظر بمانید که دستگاه کار دلخواه شما را انجام دهد و پس از آن نتیجه را اعلام کند. باید بدانید که گاهی وقت‌ها برخی از دستگاه‌های سامسونگ که اتفاقا فیک هم نیستند، با بیکسبی مشکل دارند و نمی‌توانند عملکردهای مختلف را به درستی انجام بدهند. پس باید در ابتدا به سراغ حل مشکل بیکسبی بروید، سپس با استفاده از آن بررسی کنید که دستگاه شما اصل باشد!

این مطلب را نیز بخوانید: هر چند وقت یکبار باید به سراغ خرید یا تعویض گوشی اندرویدی برویم؟

تایید کردن گوشی سامسونگ در فروشگاه سامسونگ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی اصالت گوشی سامسونگ، تایید کردن گوشی در فروشگاه سامسونگ است. شما می‌توانید با در دست داشتن گوشی خریداری شده به همراه جعبه و فاکتور خرید آن، از کارکنان فروشگاه بخواهید که دستگاه را با استفاده از سیستم خود تأیید کنند. اگر دستگاه اصل است، IMEI، شماره سریال و دیگر اطلاعات مربوط به گوشی در سیستم ظاهر می‌شوند، در غیر این صورت، باید گفت که فروشنده دستگاه تقلبی را به شما فروخته است!

سخن پایانی

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که از اصل بودن گوشی سامسونگ خود مطمئن شوید. ما در این مطلب اطلاعات فراوانی را درباره نحوه بررسی اصل یا فیک بودن گوشی ارائه کرده‌ایم، پس اگر به تازگی گوشی سامسونگ جدیدی را خریداری کرده‌اید و می‌خواهید بفهمید که این دستگاه اصل است یا خیر، مطلب فوق مناسب شماست!

تایید اصل بودن گوشی همیشه می‌‌تواند جزو یکی از بهترین اتفاقات باشد. چرا که دیگر نیازی نیست از هزینه‌ای که برای دستگاه پرداخته‌اید، نگران باشید. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که کاربران به سراغ خریداری یک گوشی هوشمند می‌روند ولی پس از آن متوجه می‌شوند که عملکرد این دستگاه مشابه اطلاعات آن در اینترنت و وب‌سایت‌ها نیست!

در چنین مواردی می‌توان شک کرد که نکند دستگاه جدید تقلبی باشد! دستگاه‌های تقلبی معمولا ویژگی‌های واضحی دارند که موجب می‌شود با دستگاه‌های اصل قابل قیاس نباشند! همچنین کارایی آنها نیز در سطح پایین‌تری قرار داشته و نسبت به هزینه‌ای که برای گوشی اصل کرده‌اید، ارزشش را نداشته است. در هر صورت، ما در این مطلب تمام چیزهایی که برای فهمیدن اینکه یک گوشی سامسونگ اصل است یا فیک، برای شما گردآوری کرده‌ایم.

امیدواریم که این مقاله مفید واقع شده باشد و توانسته باشید از مراحل و ترفندهای داده شده نسبت به اصل بودن گوشی سامسونگ خود اطمینان حاصل کنید. حالا برای ما در بخش کامنت‌ها بنویسید که کدام یک از ترفندهای گفته شده بهتر از بقیه بوده است و توانستید با آن از اصل بودن گوشی خود باخبر شوید. در نهایت، سوالات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید و پاسخ آنها را از کارشناسان سایت جویا شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق