سقوط قیمت بیت کوین به سطح 65 هزار دلار/ 400 میلیون دلار در بازار رمز ارز لیکوئید شد


سقوط قیمت بیت کوین به سطح 65 هزار دلار/ 400 میلیون دلار در بازار رمز ارز لیکوئید شد

سقوط قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌های بازار، موج شدیدی در سطح صرافی‌ها به پا کرده است. در همین حین، معامله‌گران ضررهای چشمگیری متحمل می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۲ آوریل یک سقوط ناگهانی پنج‌درصدی را تجربه کرد، این ریزش منجر به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ضرر برای معامله‌گرانی شد که معاملات اهرمی در بیت کوین و دیگر رمز ارزها داشته‌اند. در یک ساعت، BTC از سطح 68 هزار و 341 دلار به 65 هزار و 110 دلار در طی ساعات پایانی معاملاتی نیویورک سقوط کرد.

سقوط قیمت بیت کوین به سطح 65 هزار دلار/ 400 میلیون دلار در بازار رمز ارز لیکوئید شد

روزی خونین در بازار رمز ارز

پس از سقوط قیمت بیت کوین، قیمت اتر (ETH)، دومین رمز ارز بزرگ، نیز هشت درصد ارزش خود را از دست داد و از سطح ۳٬۵۵۳ دلار به ۳٬۲۲۶ رسید.

داده‌های بازار از Coinglass نشان می‌دهد سقوط ناگهانی بیت کوین منجر به لیکوئید شدن بیش از ۴۱۷ میلیون دلار از موقعیت‌های اهرمی در طی یک ساعت شد. حجم پوزیشن‌های صعودی لیکوئیدشده بیت کوین بیش از ۷۷٫۹۳ میلیون دلار از ضررها را تشکیل داد، در حالی که حجم پوزیشن‌های صعودی لیکوئیدشده اتریوم بیش از ۶۳٫۳۵ میلیون دلار به مجموع پاکسازی‌ها افزود.

زیان صرافی‌های ارز دیجیتال

بیشتر حجم لیکوئیدشده در پوزیشن‌های فروش و خرید بیت کوین روی بازار رمز ارزها در صرافی بایننس اتفاق افتاد که مجموع آن ۱۷۱ میلیون دلار بود. این در حالی است که معامله‌گران در صرافی ارز دیجیتال OKX، زیان ۱۵۸ میلیون دلار را تجربه کردند.

داده‌های Coinglass همچنین نشان می‌دهد کل حجم لیکوئیدشده معادل ۸۶۰ میلیون دلار بین ۲۷۰٬۹۹۳ معامله‌گر در طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

ساختار بازار فعلی

این فروش هم‌زمان با نزول بازارهای سهام آمریکا در جلسه معاملاتی آمریکا اتفاق افتاد، پس از اطلاعات جدیدی که نشان می‌دهد سومین ماه پی‌درپی تسریع در نرخ تورم اتفاق افتاده است. انتشار ناگهانی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) امیدها برای کاهش نرخ بهره‌های فدرال طی سال جاری را تضعیف کرد، در همین حال نگرانی‌ها در مورد اثربخشی اقدامات فد برای کنترل فشارهای تورمی افزایش یافته است.

مدیر عامل جی‌پی‌مورگان چیس جیمی دیمون، در آخرین گفت‌وگوی خود درباره "تورم مداوم"، تنش‌های جهانی و تلاش‌های فدرال برای کاهش نرخ بهره و تنظیم اقتصاد که ممکن است باعث اختلال در اقتصاد جهانی شود، هشدار داد. دیمون نگرانی خود را این‌گونه بیان کرد، بازارها ممکن است همچنان تحت فشارهای تورمی باقی بمانند.

نزول ناگهانی در قیمت‌های بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها، به همراه زیان قابل توجه معامله‌گران در پوزیشن‌های اهرمی، شرایط پیش‌بینی‌ناپذیر کنونی بازار رمز ارز را تایید می‌کند.

آخرین اخبار و تحلیل‌های حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل