پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز اخیر 222 پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد


پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز اخیر 222 پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز اخیر 222 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را سرنگون کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه 13 آوریل این موضوع را به خبرنگاران اطلاع داد.
علاوه بر پهپادهای بدون سرنشین دشمن، سامانه‌های پدافند هوایی موفق شدند 8 پرتابه از سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه ومپایر و هیمارس و همچنین یک بمب هدایت شونده JDAM را ساقط کنند.
پیش از این، الکساندر گوسف، فرماندار منطقه ورونژ، گزارش داده بود که ده ها هواپیمای بدون سرنشین ذوب شده در این منطقه پیدا شده است. به گفته وی، اکثر این پهپادها بر فراز منطقه توسط سامانه های جنگ الکترونیک سرکوب می شوند.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خوانده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ برای روسیه "هیچ امکانی برای انجام کارهای دیگر باقی نمانده بود چون خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شده بود که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن است." به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بی شرمانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!