هواشناسی/احتمال وزش باد شدید از دوشنبه


هواشناسی/احتمال وزش باد شدید از دوشنبه

بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، خلیج فارس از روز دوشنبه ( ۲۷ فروردین) تا پنجشنبه (۳۰ فروردین) با وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج همراه می‌شود.

هواشناسی/احتمال وزش باد شدید از دوشنبه

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان هواشناسی اعلام کرده است که احتمال وزش باد شدید با سرعت لحظه‌ای ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی یک تا ۲.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا بیش از ۲.۵ متر همراه با رگبار باران و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، خلیج فارس و نواحی جنوبی استان بوشهر، تنگه هرمز و دریای عمان وجود دارد.

این مخاطرات جوی می‌تواند اثراتی از جمله خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و رگبار باران و رعد و برق، اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، به همراه داشته باشد.

در این راستا توصیه می‌شود تمهیدات لازم در مناطق دریایی و مناطق ساحلی برای جلوگیری از خسارت احتمالی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان