مرد شیاد با ارسال پیامک میلیونی به جیب زد / رییس پلیس فتا لرستان خبر داد


مرد شیاد با ارسال پیامک میلیونی به جیب زد / رییس پلیس فتا لرستان خبر داد

به گزارش رکنا از لرستان، سرگرد حسین سپه وند رئیس پلیس فتا استان لرستان در تشریح این خبر اظهار داشت : در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر هک شدن و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی...

به گزارش رکنا از لرستان، سرگرد حسین سپه وند رئیس پلیس فتا استان لرستان در تشریح این خبر اظهار داشت : در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر هک شدن و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با مضمون «ابلاغیه علیه شما» اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی شهروندان می‌کنند که در این روش یک پیام حاوی لینک جعلی برای کاربران ارسال می‌شود و پس از کلیک کردن بر روی لینک آلوده نرم‌افزار مخرب بر روی تلفن همراه کاربران نصب می‌شود و درخواست واریز مبلغ ناچیزی برای مشاهده جزئیات ابلاغیه را دارد که همین واریز به ظاهر ناچیز پایه و اساس برداشت‌های غیرمجاز از حساب قربانی است.

این مقام انتظامی بیان داشت: مالباخته 930 میلیون ریالی نیزبه همین روش قربانی لینک آلوده ابلاغیه شده که بلافاصله کارشناسان این پلیس تحقیقات فنی و پلیسی لازم در این خصوص را انجام دادند که مشخص گردید مبلغ برداشت شده به حساب یک فروشگاه اینترنتی برای خرید کالا واریز شده است که با اقدام سریع پلیسی و اخذ دستور مقام قضایی، از انتقال کالا برای مجرم جلوگیری بعمل آمده و وجه مورد دستبرد به حساب مالباخته عودت گردید.

سرگرد سپه وند گفت: پیامک‌های اصلی سامانه ثنا فاقد لینک است و برای مشاهده ابلاغیه قضائی نیاز به واریز وجه نقد نیست و شهروندان باید دقت کنند که ابلاغ الکترونیک قضائی با عنوان ADLIRAN ارسال می‌شود. همچنین در صورتی که به هردلیلی دچار اشتباه شدید، بلافاصله حساب بانکی خود را مسدود نموده و با مرکز فوریت های پلیس فتا به شماره 096380 تماس گرفته و راهنمایی های لازم در این خصوص را دریافت کنند.

مهدی زکی پور/لرستان


مرد شیاد با ارسال پیامک میلیونی به جیب زد / رییس پلیس فتا لرستان خبر داد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی