افزایش امنیت ارتباط وای فای گوشی با قابلیت جدید اندروید 15


افزایش امنیت ارتباط وای فای گوشی با قابلیت جدید اندروید 15

نسخه آزمایشی اندروید 15 منتشر شده و به نظر می‌رسد که گوگل با سیستم‌عامل جدید خود تمرکز ویژه‌ای بر روی بهبود سطح امنیت اتصالات بی‌سیم دارد. در این راستا، شاهد اضافه شدن گزینه جدیدی به بخش تنظیمات شبکه گوشی‌ها هستیم که از اتصال وای‌فای با پروتکل...

نسخه آزمایشی اندروید 15 منتشر شده و به نظر می‌رسد که گوگل با سیستم‌عامل جدید خود تمرکز ویژه‌ای بر روی بهبود سطح امنیت اتصالات بی‌سیم دارد. در این راستا، شاهد اضافه شدن گزینه جدیدی به بخش تنظیمات شبکه گوشی‌ها هستیم که از اتصال وای‌فای با پروتکل قدیمی WEP جلوگیری می‌کند.

نسخه Beta 1 سیستم‌عامل اندروید 15 چند روز قبل منتشر شد و مانند هر نسخه آزمایشی دیگری، کارشناسان دنیای گوشی‌های هوشمند به بررسی و موشکافی بخش‌های مختلف آن از جمله UI پرداختند تا تمام ویژگی‌های جدید نهفته در آن را کشف کنند.

افزایش امنیت ارتباط وای فای گوشی با قابلیت جدید اندروید 15

به گزارش Phonearena، این بار نیز گوگل با اضافه کردن یک قابلیت جدید که مدت‌ها در انتشار آن تأخیر کرده بود، دوباره به سراغ افزایش امنیت وای‌فای گوشی‌های هوشمند اندرویدی رفته است.

میشال رحمان (Mishaal Rahman)، متخصص دنیای اندروید، اخیراً از یک به‌روزرسانی قابل توجهی در اندروید 15 نسخه بتا 1 خبر داده است. این قابلیت یک گزینه جدید با عنوان Allow WEP networks به شمار می‌آید که به بخش تنظیمات شبکه گوشی (Network Settings) اضافه شده است. به گفته وی، این ویژگی به تمرکز مداوم گوگل بر بهبود امنیت کاربران به ویژه در زمینه ارتباطات بی‌سیم تأکید دارد.

افزایش امنیت ارتباط وای فای گوشی با قابلیت جدید اندروید 15

خداحافظی جدی با یک پروتکل قدیمی در اندروید 15؟

WEP یا Wired Equivalent Privacy یک پروتکل امنیتی شبکه بی‌سیم محسوب می‌شود که چندین دهه پیش معرفی شده است. متأسفانه، فناوری WEP بسیار قدیمی شده و اکنون استاندارد‌های جدیدتری همچون WPA (دسترسی محافظت شده از Wi-Fi) و WPA3 جایگزین آن شده‌اند.

این در حالی است که اشکالات و نقص‌های ذاتی پروتکل WEP آن را در برابر حملات سایبری مانند کرک کردن حتی توسط هکرهای تازه کار نیز آسیب‌پذیر کرده است.

در صورتی که یک شبکه از پروتکل قدیمی WEP استفاده کند، هکرها و افراد غیرمجاز به طور بالقوه می‌توانند داده‌های ارسال شده از طریق آن را رهگیری کرده و بخوانند. بنابراین،ِ استفاده از این پروتکل قدیمی منجر به خطرات جدی برای اطلاعات حساس و خصوصی کاربر می‌شود.

افزایش امنیت ارتباط وای فای گوشی با قابلیت جدید اندروید 15

در سیستم‌عامل Android 15 Beta 1 به طور پیش‌فرض اتصال به شبکه‌های WEP مسدود شده و امکان‌پذیر نخواهد بود. بر همین اساس، گزینه جدید Allow WEP networks در اختیار کاربران قرار گرفته که در صورت اطمینان از امنیت شبکه خود، آن را فعال کنند. البته پس از کلیک بر روی این گزینه با یک پیغام هشدارآمیز واضح از طرف گوگل مواجه خواهید شد که توضیح می‌دهد WEP یک پروتکل امنیتی ضعیف است.

در همین رابطه بخوانید:

- بهترین روش های افزایش امنیت مودم Wi-Fi و جلوگیری از هک وای فای
- آموزش عیب یابی و رفع مشکل عدم اتصال به شبکه وای فای

بنابراین، گزینه جدید Allow WEP networks به کاربران دنیای اندروید کمک می‌کند تا در رابطه با اتصال به شبکه‌های وای‌فای پرخطر تصمیم آگاهانه‌تری بگیرند.

تیم شهر سخت‌افزار شدیداً توصیه می‌کند که در صورت امکان از اتصال به شبکه‌های WEP اجتناب کرده و روتر خانگی خود را به مدل‌های جدید با قابلیت ارائه پروتکل‌های امنیتی WPA2 یا WPA3 ارتقا دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت