سیل در افغانستان / 33 کشته و 27 مجروح


سیل در افغانستان / 33 کشته و 27 مجروح

وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که بر اثر بارندگی شدید و وقوع سیل در ولایات مختلف این کشور ۳۳ نفر جان باخته و ۲۷ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

سایق جانان سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان امروز در بیانیه‌ای گفت که وقوع سیل علاوه بر تلفات جانی، باعث تخریب نزدیک به ۶۰۶ خانه و یک هزار و ۹۵۰ زمین کشاورزی شده است.

به گزارش خبرگزاری آوا، به گفته سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان، بیشتر ولایات افغانستان از روز جمعه شاهد جاری شدن سیلاب بوده و این سیلاب‌ها تلفات جانی و خسارات مالی فراوانی در پی داشته است.

وی بیان کرد: بارندگی‌های اخیر در ولایات بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات باعث جاری شدن سیلاب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث افزود: خسارت دیدن بیش یک هزار خانواده از دیگر پیامد‌های سیلاب‌های اخیر در افغانستان است.

وی ادامه داد: از آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی بین ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده آسیب‌پذیر و بی‌بضاعت کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست طالبان نسبت به ادامه بارندگی‌های شدید، جاری شدن سیلاب و بالا آمدن سطح آب در روز‌های پیش‌رو هشدار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی