امیرعبداللهیان: رویکرد تهران جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است


امیرعبداللهیان: رویکرد تهران جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه عصر روز یکشنبه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش تجارت‌‌نیوز، امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی اقدام نیروهای مسلح ایران در پاسخ به تعرض رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده ۵۱ منشور ملل متحد توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز نسل کشی و جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه با تاکید بر ضرورت توقف این جنایات، رویکرد جلوگیری از گسترش درگیری و ناامنی در منطقه را دنبال کرده است و در عین حال بر عزم جدی خود برای برخورد با هرگونه تعدی و تجاوز نسبت به حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع خود تصریح کرده است.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به این که با تداوم جنگ در غزه و اقدام مغایر با حقوق بین ‌لملل اسراییل در حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، خطر گسترش جنگ و ناامنی در منطقه افزایش یافت، تاکید کرد: کشورش برای مقابله با گسترش ناامنی و تهدیدات آن برای کل منطقه و جهان به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

خبرگزاری آناتولی پیشتر خبر داده بود فیدان در اظهارات خود تاکید کرد که پس از حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل، ترکیه خواهان تشدید تنش‌ها در منطقه نیست.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا