آیا پایان درگیری اوکراین نزدیک است؟


آیا پایان درگیری اوکراین نزدیک است؟

در آلمان به طور غیرمنتظره ای درباره پایان دادن به درگیری در اوکراین صحبت می شود.

به گزارش اسپوتنیک، توماس فاسبندر، روزنامه‌نگار برلینر سایتونگ نوشت که متحدان غربی کی یف باید واقعیت‌های منطقه جنگی در اوکراین را بشناسند و چارچوب بحث درباره گزینه‌های احتمالی پایان دادن به درگیری تغییر یابد.
وی در ادامه نوشت: "پس از تقریباً 780 روز جنگ، زمان مواجهه با واقعیتی فرا رسیده است که در حال وقوع است».
به گفته نویسنده مقاله، آماده سازی هر نوع عملیات تهاجمی از طرف اوکراین به چند صد هزار سرباز باتجربه و همچنین وجود ذخایر قابل توجه تجهیزات، سلاح و مهمات نیاز دارد.
همزمان، روزنامه نگار هدف اعلام شده توسط کی یف برای رسیدن به مرزهای سال 1991 را "توهم آمیز" خواند، زیرا حتی اگر کل اقتصاد متحدان غربی کی یف به عرصه نظامی منتقل شود، دستیابی به این هدف غیرممکن خواهد بود.
نویسنده مقاله با توجه به این نکات، گفت که آلمان و سیاستمداران غربی باید در نگرش خود نسبت به قابل قبول بودن گزینه های خاص برای حل مناقشه تجدید نظر کنند. در آلمان، مثل همیشه همان فرمول های کلیشه ای تکرار می شود: "روسیه حق پیروزی ندارد. اوکراین نباید ببازد." باید پرسید آیا آلمان اصلا حق اظهار نظر در این مورد دارد؟ آیا اصلاً تمایلی به مشاهده واقعیت دارید؟
در این راستا، روزنامه‌نگار از جامعه سیاسی غرب خواست تا به واقعیت‌های در حال تغییر واکنش مناسب نشان دهند، بدون اینکه بحث در مورد ساخت قالب جدیدی از نظم جهانی را کنار بگذارند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بارها تاکید کرده است که دوران نظم جهانی تک قطبی دیگر دارد به گذشته می پیوندد. به گفته وی، تلاش برای ایجاد مجدد چنین جهانی اخیراً کریه چهره شده است و برای اکثریت قریب به اتفاق کشورهای روی کره زمین غیرقابل قبول است. کل نظم جهانی تک قطبی ساخته شده توسط غرب، ضد دمکراتیک، فریبکارانه و ریاکارانه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی