پاسخ اسرائیل نظامی نخواهد بود


پاسخ اسرائیل نظامی نخواهد بود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل: اسرائیل درباره پاسخ نظامی تصمیم نخواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، امیرسعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، معتقد است که اسرائیل درباره پاسخ نظامی به ایران تصمیمی نخواهد گرفت، زیرا می ترسد و می داند که "انتقام دوم" چه خواهد بود.
ایروانی گفت: "آنها می‌دانند که قصاص دوم ما در انتشار آنها خواهد بود. فکر می‌کنم می‌ترسند و وارد دور دوم تشدید تنش نخواهند شد».
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 13 آوریل (یکشنبه شب) اعلام کرد که در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه توسط هواپیماهای اسرائیلی در اوایل فروردین ماه به خاک اسرائیل حمله می کند. به گفته منابع مختلف، این حمله از چند ده تا صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای کامیکازه "شاهد" تشکیل شده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که نیروهای مسلح این رژیم در آماده باش کامل هستند. پنتاگون گفت که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل آنچه را که در حال رخ دادن است مناقشه بین تهران و تل آویو خواند و از واشنگتن خواست که از این امر "دور بماند".
نیروی هوایی اسرائیل روز اول آوریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد. بنابر اعلام سپاه، هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند. تهران گفت که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها