هشدار وزارت خارجه روسیه نسبت به افزایش جاه طلبی های ناتو


هشدار وزارت خارجه روسیه نسبت به افزایش جاه طلبی های ناتو

پاسخ مسکو متناسب با تهدیدات احتمالی خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که ناتو به دنبال تقویت حضور خود در قطب شمال و تشکیل زنجیره های ستادهای فرماندهی جدید در آنجا است، پاسخ مسکو متناسب با تهدیدات احتمالی خواهد بود.
الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: "در واقع، پیوستن کشورها (فنلاند و سوئد) به ناتو با اجرای تعدادی از اقدامات زیرساختی، از جمله اقدامات مربوط به امضای توافقنامه امنیتی دوجانبه با ایالات متحده همراه خواهد بود که بر اساس آن 17 مرکز در فنلاند اختصاص داده شده که در اختیار نیروهای مسلح آمریکا قرار خواهد گرفت."
به گفته وی، تطبیق و هماهنگی ساختار فرماندهی و ستادی خود ناتو بخاطر الحاق فنلاند و سوئد به این ائتلاف انجام خواهد شد. معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو "سطح جاه طلبی های ائتلاف را در شمال، در منطقه آرکتیک افزایش می دهد و نه تنها با ایجاد شرایط تکمیلی برای استقرار نیروهای بیشتر در فنلاند و سوئد، بلکه با افزایش رزمایش ها و ایجاد زنجیره های ستادهای فرماندهی همراه خواهد بود."
گروشکو تصریح کرد: "در مورد روسیه باید گفت، همانطور که رئیس جمهور ما بارها اعلام کرده است، واکنش ما متناسب با تهدیداتی خواهد بود که ممکن است از خاک این دو کشور ناشی شود. البته که ما خودمان راه هایی را برای تضمین مطمئن امنیت و قابلیت دفاعی خود تعیین خواهیم کرد، بسیاری از اقدامات قبلاً نشان داده شده، از جمله ایجاد دو منطقه نظامی مسکو و لنینگراد و تشکیل سپاه کارلی است."
شایان ذکر است که پوتین در مصاحبه با کارلسون به تفصیل توضیح داد که مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو، به ویژه لهستان، لتونی یا سایر کشورهای حوزه بالتیک را ندارد و در جامعه غربی، سیاستمداران مرتباً مردم خود را با تهدید روسیه می‌ترسانند و توجه را از مشکلات داخلی منحرف می کنند.
رئیس جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد: "کشورهای غربی درک کرده‌اند که شکست استراتژیک روسیه در مناقشه با اوکراین غیرممکن است، بنابراین با درک این موضوع، آنها باید به گام‌های بعدی خود فکر کنند. مسکو آماده گفت‌وگو است".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج