هزینه پیام کوتاه 4 تومان گران می‌شود


هزینه پیام کوتاه 4 تومان گران می‌شود

طبق جداول بودجه کشور در سال ۱۴۰۳، هزینه ارسال پیامک افزایش یافته است. این افزایش به طور رسمی در جداول بودجه مشخص شده و برای کاربران اپراتورها اعمال می‌شود. به گزارش ایسنا، بر اساس جداول بودجه، قیمت هر پیامک ۴ تومان (معادل ۴۰ ریال) افزایش...

طبق جداول بودجه کشور در سال ۱۴۰۳، هزینه ارسال پیامک افزایش یافته است. این افزایش به طور رسمی در جداول بودجه مشخص شده و برای کاربران اپراتورها اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس جداول بودجه، قیمت هر پیامک ۴ تومان (معادل ۴۰ ریال) افزایش یافته است که ۱ تومان آن به طرح جوانی جمعیت اختصاص دارد. در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است که ارسال پیامک، درآمد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای دولت به همراه خواهد داشت.

ارسال پیام کوتاه 4 تومان گران می‌شود / پیش‌بینی درآمد ۸۰۰ میلیارد تومانی دولت از این کار

در این جداول، درآمدهای دیگر دولت از موارد مرتبط با فناوری اطلاعات مشخص شده است. از جمله این منابع می‌توان به درآمد حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامل حق امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات اشاره کرد که مبلغ آن به ترتیب ۲۰ هزار میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان است. به بیانی دیگر، دولت حتی برای جریمه عدم انجام تعهدات نیز برای خود درآمد پیش‌بینی کرده است.

هزینه پیام کوتاه 4 تومان گران می‌شود

دولت از محل حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، درآمد ۲۰۴۰ میلیارد تومانی را برای امسال پیش‌بینی کرده است. این مبلغ نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است. بد نیست اشاره کنیم برای امسال حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار در رویه تجاری ۱۵ درصد و در رویه‌های دیگر ۳۰ درصد تعیین شده است.

بودجه امسال وزارت ارتباطات ۱۹۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی