چگونه دلار سهمیه‌ای بگیریم؟ + مبلغ و جزییات


چگونه دلار سهمیه‌ای بگیریم؟ + مبلغ و جزییات

طبق اطلاعیه ای که توسط بانک مرکزی اعلام شده، اشخاصی که تمایل به دریافت ۲۰۰۰ یورو یا دلار دارند، باید در ابتدا یک حساب ارزی باز کنند تا بتوانند ارز سهمیه‌ای را دریافت کنند.

همانطور که بانک مرکزی اعلام کرده است متقاضیان دلار سهمیه ای می‌توانند با اقدام به افتتاح یک حساب ارزی و انجام تمامی مراحل قانونی مربوطه، به دریافت ۲۰۰۰ یورو یا دلار بپردازند.

در ابتدا، برای دریافت ۲۰۰۰ یورو یا دلار، شما باید به یکی از بانک‌ها مراجعه کرده و یک حساب سپرده ارزی را باز کنید. مهم است بدانید که در این مرحله هزینه‌ای از شما دریافت نخواهد شد.

بعد از دریافت پیامک تأیید و چاپ مدارک افتتاح حساب ارزی از بانک، شما باید به صرافی‌های مجاز مراجعه کنید و مبلغ معادل ریالی ارز را پرداخت کنید. سپس، شما پیامک تأیید واریز به حساب ارزی خود را دریافت خواهید کرد.

پس از گذشت پنج روز از مراحل فوق، متقاضیان دریافت ارز می‌توانند به بانک مراجعه کنند و اسکناس‌های ارز را از بانک دریافت کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که برای برداشت اسکناس ارز، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که کارمزد برداشت اسکناس پنج درصد است و دریافت هرگونه کارمزد دیگری غیرمجاز است.

علاوه بر این، حساب ارزی باید حداقل شش ماه با موجودی حداقل ۱۰۰ دلار یا یورو باز بماند.

در صورتی که شما ۱۰۰ یورو یا ۱۰۰ دلار را در حساب ارزی خود نگه داشته باشید و آن را به مدت شش ماه حفظ کنید، پس از گذشت این مدت، می‌توانید اقدام به برداشت آن مبلغ نمایید.

نحوه نوبت گیری از شعب ارزی به منظور دریافت ارز دولتی

در مرحله اول که به بانک مراجعه می‌کنید تا کل مبلغ ارز خود را دریافت کنید، باید در شعب ارزی حضور یابید و به دلیل تراکم جمعیت، نوبت خود را دریافت کنید. بهتر است در صبح زود ، به شعب ارزی مراجعه کنید و نام خود را ثبت کنید. معمولاً شعب ارزی در هر روز حدود ۲۰ نفر را ثبت می‌کنند و مبلغ ارز مورد نظر را پرداخت می‌کنند.

چگونه دلار سهمیه‌ای بگیریم؟ + مبلغ و جزییات

همچنین برای دریافت ۱۰۰ دلار یا یورو که در حساب شما باقی می‌ماند و پس از شش ماه می‌توانید آن را دریافت کنید، باید مالیات و کارمزدی دیگر را پرداخت کنید.

توجه داشته باشید افرادی که در سال گذشته به‌عنوان متقاضیان دلار یا یورو دولتی ثبت‌نام کرده‌اند و آن را دریافت کرده‌اند، تا یک سال باید حساب ارزی خود را بسته نگه دارند و در این مدت نمی‌توانند برای دریافت دلار سهمیه‌ای اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن