صبحانه خبری، 28 فروردین 1403؛ از دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب تا اصابت 9 موشک ایران به دو پایگاه هوایی اسرائیل


صبحانه خبری، 28 فروردین 1403؛ از دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب تا اصابت 9 موشک ایران به دو پایگاه هوایی اسرائیل

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. ایده اسرائیل برای ائتلاف منطقه‌ای علیه ایرانیک خبرنگار فرانسوی به تحلیل در خصوص ایده اسرائیل برای ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران...

صبحانه خبری، 28 فروردین 1403؛ از دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب تا اصابت 9 موشک ایران به دو پایگاه هوایی اسرائیل

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ایده اسرائیل برای ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران
یک خبرنگار فرانسوی به تحلیل در خصوص ایده اسرائیل برای ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران پرداخت. جورج مالبرونو، خبرنگار روزنامه فیگارو نوشت: بعید به نظر می رسد که عربستان بن سلمان که در جستجوی ثبات منطقه ای برای موفقیت طرح اصلاحاتش است موافقت کند که ایران را از این طریق به چالش بکشد. در مورد امارات، بی میلی تقریباً مشابهی وجود دارد. از قطر، متحد ایران که یک میدان گازی مشترک با تهران در آب های خلیج فارس دارد، هم که صحبت نکنید.

دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب
فرزاد جهان‌بین رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به روسای استان‌ها و واحدها اعلام کرد: موقتاً از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی به واحدها جلوگیری شود. او همچنین ب اشاره به یکی از ابلاعیه های پیشین در خصوص تذکر اساتید به موارد کشف حجاب در کلاس، بار دیگر بر آن تأکید کرده است.

تصمیم بایدن پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، عمداً پس از حملات ایران علیه اسرائیل در تعطیلات آخر هفته، در معرض دید عموم قرار نگرفت، به این امید که غیبت او در کانون توجهات به کاهش تنش‌ها کمک کند.

رویترز: آمریکا ۷۲ ساعت پیش از عملیات «وعده صادق» اخطاری دریافت نکرده بود
رویترز نوشت: یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای گفت: ایران گفت که واکنش آن پاسخ به حمله اسراییل به سفارت آن در دمشق است و فراتر از آن نخواهد بود. ما از احتمالات مطلع بودیم و اتفاقاتی که افتاد برایمان تعجب‌آور نبود. با این وجود، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اظهارات وزیر امور خارجه ایران را رد کرده و گفت که واشنگتن از طریق سوئیس با ایران در ارتباط بود اما ۷۲ ساعت پیش از این حمله اخطاری دریافت نکرده بود. او مدعی شد: این واقعا صحت ندارد. آن‌ها اخطار ندادند و چیزی مبنی بر این نگفتند که «اهداف این‌ها خواهد بود، پس تخلیه‌شان کنید.»

وزارت خارجه: هشدار‌های لازم را داده بودیم
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملیات سپاه علیه اسرائیل، مقامات امریکایی در مورد اقدامات دیپلماتیک سخن گفتند و واکنش وزارت خارجه چیست، اظهار داشت: قضاوت در این‌باره زودهنگام است. جمهوری اسلامی ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است و اقدام ایران در حمله به برخی مقرهای نظامی در سرزمین‌های اشغالی حق مشروع ایران در چارچوب دفاع ذیل منشور ۵۱ سازمان ملل است. ایران و دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح کشورمان در رخداد اخیر و در واکنش مشروع به تجاوزات رژیم صهیونیستی کاملاً حرفه‌ای عمل کردند و هشدارهای لازم را قبل از اقدام به روش‌های دیپلماتیک داده بودیم.

محدودیت پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد لغو شد
پروازهای فروگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد به حالت عادی سابق بازگشت.

واکنش وزارت خارجه به خبرها درباره نقش اردن در رهگیری پرتابه های ایران به سمت اسرائیل
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: خبر احضار کاردار جمهوری اسلامی ایران در اردن را دریافت کردم. من در جایگاهی نیستم که اکنون نقش اردن را در رهگیری این پرتابه ها را تایید یا تکذیب بکنم. این یک موضوع نظامی است و مراجع نظامی در این رابطه اظهار نظر خواهند کرد.

اصابت ۹ موشک ایران به دو پایگاه هوایی اسرائیل
ای بی سی نیوز نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی گفت که در جریان حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل ۹ موشک به دو پایگاه هوایی این رژیم در «النقب» اصابت کرد. وی گفت: «۵ موشک به پایگاه هوایی نواتیم اصابت کرد و به یک هواپیمای ترابری سی- ۱۳۰، یک باند و انبار‌ها آسیب رساند».

سفارت ایتالیا در تهران، تا اطلاع ثانوی تعطیلی شد
حساب کاربری ‌‌‌‌رسمی سفارت ایتالیا در تهران‌‌‌ از تعطیلی دفتر کنسولی خود در تهران خبر داد.

بلینکن: در حال «سازماندهی یک پاسخ دیپلماتیک» به حمله ایران هستیم
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) گفت واشنگتن در حال «سازماندهی یک پاسخ دیپلماتیک» به حمله ایران است تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند.

ادعای رسانه عبری درباره نقش عربستان در مقابله با عملیات ایران
کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل به نقل از منبعی در خاندان حاکم سعودی مدعی شد: ریاض در مقابله با حمله شامگاه شنبه ایران نقش داشت.شنبه کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل نیز به نقل از یک مسئول سیاسی اسرائیلی گفت: همکاری خوبی با تعدادی از کشورها در کنار آمریکا وجود دارد که از جمله آن‌ها فرانسه، انگلیس و کشورهای عربی مجاوری هستند که پیام‌هایی را ارسال کردند مبنی بر اینکه قصد دارند با تهدیدات هوایی که در مسیر اسرائیل است مقابله کنند.

بورل: انتظار حمله‌ای از سوی اسرائیل در واکنش به عملیات ایران را دارم
بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: انتظار حمله‌ای از سوی اسرائیل در واکنش به عملیات ایران را دارد، اما امیدوار است که این مساله به تنش بیشتر منجر نشود. رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ادامه داد، یک اختلاف‌نظر فاحش در داخل ائتلاف جناح راستی اسرائیل بین افراط‌گرایان حامی اقدام تلافی‌جویانه خشن و یک فراکسیون میانه‌روتر و معقول وجود دارد.

بلیت میلیونی کنسرت ها
امیرحسین سمیعی مدیر کل دفتر موسیقی درباره قیمت بلیت کنسرت می‌گوید: سعی داریم تا قیمت‌ها از خط قرمز عبور نکند، قیمت بلیت کنسرت در تهران با احتساب مالیات زیر ۱ تومان خواهد بود.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج