راه‌اندازی خط تولید فیلم‌های حاوی نانولوله‌کربنی


راه‌اندازی خط تولید فیلم‌های حاوی نانولوله‌کربنی

با همکاری مشترک دو شرکت کاناتو و دنسو، خط تولید فیلم‌های حاوی نانولوله‌های کربنی راه‌اندازی شده است. این فیلم‌ها در سامانه‌های هدایت خودرو و در دوربین‌ها و حسگرها خودرو استفاده می‌شوند.شرکت کاناتو (Canatu) و دنسو (Denso) اعلام کردند راکتور جدید و...

با همکاری مشترک دو شرکت کاناتو و دنسو، خط تولید فیلم‌های حاوی نانولوله‌های کربنی راه‌اندازی شده است. این فیلم‌ها در سامانه‌های هدایت خودرو و در دوربین‌ها و حسگرها خودرو استفاده می‌شوند.

شرکت کاناتو (Canatu) و دنسو (Denso) اعلام کردند راکتور جدید و مشترکی برای تولید نانولوله‌کربنی (CNT) در کارخانه کاناتو در فنلاند راه‌اندازی کرده‌اند.

این راکتور برای تولید انبوه فیلم‌های حاوی نانولوله‌کربنی، به ویژه برای بازار صنعت خودرو طراحی شده است تا نانولوله‌کربنی به منظور استفاده در سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) تولید کند که تقاضا برای آنها در حال افزایش است. کاناتو هیترهای حاوی فیلم‌های نانولوله‌کربنی را برای دوربین های ADAS و LIDAR تهیه می‌کند.

این دو شرکت توافق نامه‌ای را برای توسعه مشترک راکتورهای با کارایی بالا برای ساخت فیلم‌های نانولوله‌کربنی در ماه مه ۲۰۲۱ امضا کردند. این برنامه بر بهبود طراحی راکتور، کنترل فرآیند و قابلیت سرویس متمرکز شده است. مسئولان کاناتو می‌گویند که یکی از موانع اصلی در تولید نانولوله‌کربنی، کنترل رشد و تنوع آنها در طول تولید انبوه است. این برنامه همکاری مشترک به آنها کمک می‌کند تا تولید انبوه نانولوله‌کربنی را به صورت کنترل شده انجام دهند. چنین ویژگی به تولید فیلم‌های با کیفیت بالاتر کمک شایانی می‌کند. با استفاده از این راکتور جدید، دو شرکت می‌توانند توان تولید خود را سه برابر کنند. این راکتور جدید دارای نظارت داخلی بر رشد نانولوله کربنی است.

کاناتو از سال ۲۰۱۵ فیلم نانولوله‌کربنی تولید می کند. تانلی جانتونین از شرکت کاناتو می‌گوید: « ما طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از کیفیت مداوم محصول اطمینان حاصل کنیم. با این راکتور جدید با کارایی بالا، ما در ساخت فیلم نانولوله کربنی در مقیاس صنعتی، یک جهش بزرگ رو به جلو خواهیم داشت.»

نانولوله‌های کربنی شرکت کاناتو با یک فرآیند منحصر به فرد ایجاد می‌شوند که تطبیق‌پذیری و قابلیت اطمینان مورد نیاز را برای راه‌حل‌های بسیار مهندسی شده تضمین می‌کند. تمرکز این شرکت بر روی صنایع خودروسازی و نیمه هادی با مجموعه‌ای از گرمکن‌های ADAS (سیستم‌های کمک راننده پیشرفته) تا حسگرهای لمسی سه‌بعدی و غشاهای EUV است.

No tags for this post.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت