حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به نوارغزه/ رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح 10 هزار چادر برپا می کند


حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به نوارغزه/ رژیم صهیونیستی  برای حمله به رفح 10 هزار چادر برپا می کند

بامداد امروز( سه شنبه) در پی بمباران مسجدی در جبالیا در شمال نوار غزه از سوی هواپیماهای اشغالگر، تعدادی از فلسطینیان شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند. خودروهای اشغالگر همچنین وارد شهر بیت...

بامداد امروز( سه شنبه) در پی بمباران مسجدی در جبالیا در شمال نوار غزه از سوی هواپیماهای اشغالگر، تعدادی از فلسطینیان شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

خودروهای اشغالگر همچنین وارد شهر بیت حانون در شمال نوار غزه شدند، مدرسه‌ای را که افراد آواره را در این شهر در خود جای داده بود، محاصره کردند و به سوی آنها آتش گشودند.

چندین منبع محلی نیز گزارش دادند که ارتباط و اینترنت در شهر بیت حانون همزمان با هجوم نیروهای اشغالگر قطع شده است.

خبرنگار العربی الجدید نیز در این باره گزارش داد ارتش اشغالگر در میان پوشش شدید آتش گلوله‌های توپخانه و بمباران هوایی به صورت زمینی به بیت حانون نفوذ کرد.

خبرنگار العربی الجدید توضیح داد که مناطق جبالیا، بیت حنون و بیت لاهیا بیش از ۲ ساعت شاهد شلیک گلوله‌های نیروهای اشغالگر بود. ارتش اشغالگر همچنین تعدادی از مدارس پناهگاهی را در بیت حانون محاصره کرد که مهمترین آنها مدارس غازی شوا و مهدیه شوا هستند که در وسط خیابان صلاح الدین قرار دارند.

نیروهای اشغالگر به شلیک مسلسل‌های سنگین در غرب شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه و به گلوله باران مناطق شرقی و شمالی نوار غزه ادامه دادند.

در مرکز نوار غزه، هواپیماهای اشغالگر به شمال اردوگاه النصیرات حمله کردند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که انفجاری مهیب شهر المغراقه در شمال اردوگاه آوارگان النصیرات را لرزاند.

در جنوب، خبرنگار المیادین گزارش داد که هواپیماهای اشغالگران حملاتی را به غرب شهر رفح انجام دادند.

علم الدین صباح روزنامه نگار در گفت‌وگو با المیادین خاطرنشان کرد که اشغالگران به تل السلطان در رفح یورش بردند و تعدادی را شهید کردند.

رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ۱۰ هزار چادر برپا می کند

رسانه‌های رسمی عبری زبان بتامدد امروز ( سه شنبه ) فاش کردند که اشغالگران رژیم صهیونیستی قصد دارند به منظور آماده سازی ارتش خود برای حمله زمینی به شهر رفح ظرف ۲ هفته ۱۰ هزار چادر در نزدیکی این شهر واقع در جنوب نوار غزه برپا کنند. این در حالی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یک جلسه مشورتی امنیتی درباره آمادگی برای انجام عملیات نظامی در شهر رفح برگزار کرد.

کانال عبری زبان «کان» خبر داد که سند رسمی به دست آمده حاکی از آن است که «رژیم صهیونیستی طی ۲ هفته آینده ۱۰ هزار چادر در خارج از رفح برپا خواهد کرد. »

این شبکه عبری زبان افزود: در حال حاضر ۳۰ هزار چادر دیگر در دست خرید است که بعداً در منطقه نصب می‌شود.

این کانال ادامه داد: بر اساس جدول زمانی (برای برپایی این چادرها) می‌توان گفت که راه تخلیه ساکنان از رفح هنوز طولانی است.

با وجود افزایش هشدارهای بین‌المللی در مورد عواقب فاجعه بار و در سایه حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در رفح، اشغالگران بر حمله به رفح اصرار دارند و ادعا می‌کنند که این شهر «آخرین سنگر جنبش حماس» است.

در طول جنگ، رژیم اشغالگر اکثر فلسطینی‌های شمال و مرکز نوار غزه را مجبور کرد به شهر رفح در مرز مصر فرار کنند.

« کان ۱۱» گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا قصد داشت اعلامیه‌هایی برای تخلیه ساکنان رفح منتشر کند، اما در دقیقه ۹۰، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، تصمیم تعویق این اقدام را به اطلاع اعضای کابینه جنگ رساند. هدف نتانیاهو جلب حمایت کامل آمریکا در خصوص حمله ایران بود زیرا که واشنگتن به شدت با حمله گسترده به رفح مخالف است.

در این رابطه وزارت جنگ رژیم متجاوز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یوآو گالانت، وزیر جنگ روزگذشته ( دوشنبه ) برای آمادگی‌های به اصطلاح «بشردوستانه» ضروری به عنوان مقدمه عملیات نظامی در رفح رایزنی‌هایی را انجام داد.

اردن از افزایش سطح پروازها در حریم هوایی این کشور خبر داد

ارتش اردن اعلام کرد: سحرگاه امروز( سه شنبه ) پروازهای هوایی خود را تشدید کردیم تا از هرگونه نفوذ هوایی به آسمان کشور جلوگیری کنیم.

ارتش اردن تاکید کرد: تشدید سورتی پروازها تایید می کند که ما اجازه استفاده از حریم هوایی ما توسط هیچ طرفی را نخواهیم داد.

حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به نوار غزه

توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامدادامروز ( سه‌شنبه ) شمال و جنوب نوار غزه را هدف حملات شدید قرار دادند.

رسانه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت که گزارش‌هایی از حملات بسیار شدید ارتش صهیونیستی به شمال نوار غزه دریافت کرده است.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نیز گزارش داد که جنگنده‌ها و توپخانه‌های اشغالگران در حال بمباران شدید این مناطق هستند.

دقایقی بعد شبکه «الجزیره» از دو حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق غربی شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر داد.

طبق این گزارش، در پی بمباران ‌خانه‌ای در محله «تل السلطان» در غرب شهر رفح توسط ارتش اشغالگران، چند فلسطینی شهید و مجروح شدند.

حماس : آتش‌ بس دائمی اولویت اصلی مذاکرات است

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که آتش‌ بس دائمی همچنان اولویت اصلی مذاکرات است.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، عزت الرشق گفت: آتش بس دائمی تنها تضمینی است که مردم فلسطین در برابر قتل عام ادامه دار رژیم صهیونیستی دارند.

وی افزود: حماس در مورد خواسته‌های خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه و بازگشت بدون مانع همه خانواده‌های آواره به خانه‌هایشان سازش نمی‌کند.

این عضو ارشد حماس، اضافه کرد: رژیم اشغالگر خواهان یک توافق موقت برای آزادی اسرای خود است تا پس از آن جنگ نسل‌کشی خود را از سر بگیرد.

الرشق همچنین گفت که پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز نظامی به غزه، رژیم صهیونیستی هنوز پیروز نشده است و نخواهد شد.

گفتنی است ، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.


حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به نوارغزه/ رژیم صهیونیستی  برای حمله به رفح 10 هزار چادر برپا می کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن