آیا خبر خیانت دختر شاه اردن به اعراب درست بود؟


فکت چک: پست وایرال شده ای در فضای مجازی منتشر شده است که شاهزاده سلما اردن هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی را سرنگون کرد، حقیقت اینجاست.

تماشاانلاین سرویس تجمیع کننده ویدیویی است که می‌توانید ویدیویی های به روز و وایرال شده در فضای مجازی را در آن ببینید.

خبر خیانت دختر پادشاه اردن

یک خبر کذب با استفاده از عکسی از شاهزاده سلما اردن در فضای مجازی منتشر شد و مدعی شد که دختر پادشاه اردن در سرنگونی پهپادهای ایرانی که هنگام حمله تهران به اسرائیل وارد حریم هوایی اردن شده بودند، دست داشته است.

مجموعه ای از پست ها در X به دروغ ادعا کردند که شاهزاده سلما بنت عبدالله، سومین فرزند پادشاه اردن و ملکه رانیا، پهپادهای ایرانی را که از حریم هوایی اردن در مسیر اسرائیل حرکت می کردند، سرنگون کرد.

تب و تاب فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاعات متفاوت

در حالی که پس از حمله ایران به اسراییل، اینترنت درمورد تنش‌های جدید در غرب آسیا و بالا رفتن احتمالی تنش ها در منطقه و بین اسرائیل و ایران غوغا شده بود، داستانی با عکس شاهزاده سلما شروع به پخش شد، بلافاصله پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه اردن در روز یکشنبه «اشیاء پرنده» را رهگیری کرد که به حریم هوایی آن کشور نفوذ کردند.

بیانیه دولت اردن

دولت در بیانیه ای با تاکید بر اینکه ارتش با هر چیزی که امنیت و امنیت کشور را در معرض خطر یا تجاوز قرار دهد، مقابله خواهد کرد، گفت: «با برخی از اشیاء پرنده که دیشب وارد حریم هوایی ما شده بودند برخورد و با آنها مقابله شد.”.

آیا خبر خیانت دختر شاه اردن به اعراب درست بود؟

اخبار نادرست با استفاده از عکس شاهزاده سلما مربوط به دسامبر سال گذشته، زمانی که او به نیروهای پادشاهی پیوست تا کمک های هوایی به غزه برای فلسطینیان جنگ زده ارسال کند، مدعی شد که شاهزاده سلما یک پهپاد ایرانی را رهگیری کرده است.

اولین دختری که دوره تئوری و عملی خلبانی خود را در نیروهای مسلح اردن گذراند

البته لازم به ذکر است که شاهزاده سلما بنت عبدالله، دختر ملک عبدالله دوم و ملکه رانیا، در سال ۲۰۲۰ اولین زنی در کشورش بود که دوره تئوری و عملی خلبانی خود را در نیروهای مسلح اردن گذراند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی