عملی بودن Ray Tracing با پردازنده بسیار قدیمی پنتیوم ثابت شد [تماشا کنید]


عملی بودن Ray Tracing با پردازنده بسیار قدیمی پنتیوم ثابت شد [تماشا کنید]

اگر فکر می‌کنید Ray Tracing آنی به یک گرافیک مُدرن و پرقدرت نیاز دارد، باید بگوییم اشتباه نکرده‌اید. با این حال یک یوتیوبر نشان داده Ray Tracing بر روی سخت‌افزارهای بسیار قدیمی‌تر و ضعیف‌تر هم کار می‌کند. برای این کار از اولین پردازنده Intel...

اگر فکر می‌کنید Ray Tracing آنی به یک گرافیک مُدرن و پرقدرت نیاز دارد، باید بگوییم اشتباه نکرده‌اید. با این حال یک یوتیوبر نشان داده Ray Tracing بر روی سخت‌افزارهای بسیار قدیمی‌تر و ضعیف‌تر هم کار می‌کند. برای این کار از اولین پردازنده Intel Pentium Pro استفاده شده که به سال 1995 میلادی باز می‌گردد. بهتر است خودتان این دمو را ببینید تا باور کنید.

این دمو Boot Sector Ray Tracer نام دارد و زوم کردن با بازتاب‌های تولید شده با رهگیری پرتو را نشان می‌دهد که با وجود گرافیک ابتدایی، نشان دهنده عملی بودن Ray Tracing بر روی برخی از قدیمی‌ترین سخت‌افزارهای موجود است. شاید جالب باشد که بدانید این دمو تنها 483 بایت حجم دارد.

پُرت موفقیت آمیز Ray Tracer به بوت سکتور x86

در صورتی که متوجه قسمت Ray Tracing این دمو نشده‌اید، کافی است که بازتاب رنگ آسمان بر روی دو گوی توجه کنید که واقع‌گرایانه است و نیمه بالایی آن‌ها آسمان را بازتاب می‌دهد.

در گرافیک غیر Ray Traced، بازتاب‌ها تنها با استفاده از اطلاعات موجود در صفحه ایجاد می‌شوند اما در Ray Tracing، به صورت آنی و به صورت واقع‌گرایانه بر اساس رفتار نور و قوانین فیزیک تولید خواهند شد. البته آنچه که اشاره شد صرفاً مربوط به بازتاب‌های مبتنی بر رهگیری پرتو است و بکارگیری این تکنیک در گرافیک بازی‌ها می‌تواند شامل جلوه‌های بسیار بیشتری شود.

در همین رابطه بخوانید:

- قابلیت Ray Tracing چیست؟ هرآنچه باید در مورد فناوری رهگیری پرتو بدانید
- ایده دیوانه‌وار Ray Tracing در بازی‌ها بدون کارت گرافیک که اثبات شد!

در صورتی که می‌خواهید سرعت اجرای این دمو بر روی کامپیوتر خود را امتحان کنید، می‌توانید به صفحه‌ی آن در گیت‌هاب بروید. امکان اجرای این دمو از طریق شبیه‌ساز نیز وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی