بهسازی و روکش آسفالت 22 هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور


بهسازی و روکش آسفالت 22 هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت که در یک سال گذشته، بهسازی و روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و درزگیری در ۲۲ هزار و ۱۲ کیلومتر از راه‌های شریانی انجام شد.

بهسازی و روکش آسفالت 22 هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت راه و شهرسازی، «علیرضا سیاهپور» افزود: در یک سال گذشته در مجموع ۲۲ هزار و ۱۲ کیلومتر عملیات روکش آسفالت شامل آسفالت حفاظتی، تقویتی و درزگیری و لکه‌گیری انجام شد که از میزان هدف تعیین شده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، ۷۶ درصد بیشتر بوده است‌.

سیاهپور افزود: طی یک سال گذشته هفت‌هزار و ۲۳۳ کیلومتر روکش تقویتی در راه‌های بین‌شهری کشور انجام شد، این در حالی است که چهار هزار کیلومتر روکش تقویتی آسفالت در برنامه سال گذشته سازمان هدف‌گذاری شده بود و نسبت به‌مدت مشابه سال پیش از آن ۷۲ درصد افزایش داشت.

وی بیان‌داشت: در بازه زمانی یاد شده، همچنین چهار هزار و ۷۸۶ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی، ۹ هزار و ۹۹۲ کیلومتر درزگیری و لکه‌گیری انجام شد که به‌ترتیب نسبت به‌مدت مشابه سال ماقبل ۴۵ درصد و ۵۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری، میزان کل اعتبار هزینه شده با احتساب قیر مصرفی برای بهسازی و روکش آسفالت را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام‌کرد.

به گفته سیاهپور، در سال ۱۴۰۲ برای بهسازی و روکش آسفالت راه‌های شریانی، بیش از هشت میلیون تن آسفالت استفاده شده که نسبت به‌مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۵۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری افزود: کل قیر مصرفی حدود ۴۰۰ هزار تن بود که حدود ۱۹۰ هزار تن از محل بند «ک» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تامین و بقیه توسط پیمانکاران مربوطه تامین و در پروژه‌ها مصرف شده است‌.

بیشتر بخوانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)