بی‌اعتمادی سرکردگان شورای جنگی اسرائیل به یکدیگر


بی‌اعتمادی سرکردگان شورای جنگی اسرائیل به یکدیگر

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع صهیونیستی اعلام کرد که سرکردگان شورای جنگی این رژیم به یکدیگر اعتماد ندارند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز سه شنبه به نقل از منابع صهیونیستی اعلام کرد که سرکردگان شورای جنگی اسرائیل به یکدیگر اعتماد ندارند و روابط آنها با کینه‌ها و اختلاف نظر‌ها اداره می‌شود که بر مسائل اصلی جنگ تأثیر می‌گذارد.

براساس گزارش الجزیره، این روزنامه نوشت که انتظار می‌رود اختلافات بین سرکردگان شورای جنگ که متشکل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس رئیس سابق ارتش بر سر قدرت، بر تصمیم رژیم صهیونیستی پس از عملیات ایران تأثیر بگذارد.

او توضیح داد که این سه جنگ‌سالار در مورد چگونگی پاسخ به اولین عملیات مستقیم ایران به اراضی اشغالی که تعیین می‌کند آیا جنگ غزه به یک نبرد منطقه‌ای بزرگتر با تهران تبدیل می‌شود یا نه، اختلاف نظر دارند. به نوشته این روزنامه، منابع صهیونیستی اشاره کردند که ماهیت رابطه بین این سه مرد، خطر «تخمین نادرست وضعیت» در مورد درگیری ایران و صهیونیست‌ها را افزایش می‌دهد.

بی‌اعتمادی سرکردگان شورای جنگی اسرائیل به یکدیگر

این روزنامه به نقل از گیورا ایلند، مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، تأیید کرد که عدم اعتماد بین این سه فرد در بحبوحه تلاش‌های گالانت و گانتس برای کنار گذاشتن نتانیاهو از تصمیم‌گیری‌ها و اصرار نتانیاهو بر هدایت جنگ، بسیار واضح است.

مقامات صهیونیستی همچنین به این روزنامه گفتند که نتانیاهو، گالانت و گانتس را در مورد تصمیمات خود در مورد پرونده‌های اصلی مذاکرات، ورود کمک‌ها به غزه و عملیات نظامی در این نوار مطلع نکرده است. این مقامات گفتند که نخست وزیر صهیونیست‌ها می‌خواست یک مسئول در غزه را منصوب کند که مستقیماً به دفتر او گزارش دهد و وزیر جنگ را دور بزند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان