هشدار/ عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های غیر استاندارد


کارشناس فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی با اشاره به عوارض و اثرات جبران‌ناپذیر استفاده از رژلب‌های قاچاق اظهار می دارد: استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می‌تواند جذب فلزات...

هشدار/ عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های غیر استاندارد

کارشناس فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی با اشاره به عوارض و اثرات جبران‌ناپذیر استفاده از رژلب‌های قاچاق اظهار می دارد: استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می‌تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژلب افزایش دهد.

شیما حلاج با بیان اینکه رژلب از جمله فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است که استفاده فراوانی را در نقاط مختلف دنیا دارد، اظهار کرد: زنان در طول زندگی خود ناخواسته مقدار قابل ملاحظه‌ای رژ لب را ناخواسته می‌بلعند و مصرف مستقیم خوراکی آن اثرات منفی مواد شیمیایی مانند فلزات سنگین را تشدید می‌کند.

وی افزود: استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می‌تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژلب افزایش دهد.

کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو با توجه به اثرات مضر فلزات سنگین به‌ویژه برای زنان باردار و کودکان، نسبت به پیامدهای زیانبار استفاده از رژ لب‌های غیراستاندارد و قاچاق و همچنین افراط در مصرف این فرآورده هشدار داد.

هشدار/ عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های غیر استاندارد

حلاج مواردی نظیر استفاده نادرست از لوازم آرایشی و بهداشتی، کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی بدون در نظر گرفتن استاندارد بودن آنها، قاچاق و تولید محصولات تقلبی را تهدیدکننده سلامت عموم مردم به‌ویژه زنان عنوان و تصریح کرد: در صورت استفاده از فرآورده‌های غیراستاندارد و قاچاق که اکثراً حاوی مقادیر بالای فلزات سنگین نظیر ترکیبات سرب، آرسنیک و جیوه هستند، چنین ترکیباتی به دلیل داشتن خواص رنگی اغلب به عنوان رنگدانه‌ها در آن فرآورده‌ها استفاده می‌شوند که منجر به انباشته شدن این آلاینده‌ها در بافت‌های نرم خواهند شد و این امر می‌تواند عوارض و اثرات جبران ناپذیری را برای بدن ایجاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول