جزئیات جدید درباره کنسول پلی‌استیشن 5 پرو سونی در فضای مجازی منتشر شد


جزئیات جدید درباره کنسول پلی‌استیشن 5 پرو سونی در فضای مجازی منتشر شدتوسط امیرکیوان گوهری / فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه ماه گذشته شایعه‌ای درباره عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 پرو...

جزئیات جدید درباره کنسول پلی‌استیشن 5 پرو سونی در فضای مجازی منتشر شد
جزئیات جدید درباره کنسول پلی‌استیشن 5 پرو سونی در فضای مجازی منتشر شد
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه
جزئیات جدید درباره کنسول پلی‌استیشن 5 پرو سونی در فضای مجازی منتشر شد

ماه گذشته شایعه‌ای درباره عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 پرو منتشر شد و امروز یک گزارش جدید، چنین فرضیه‌ای را مورد تائید قرار داده است. بعلاوه در این میان به جزئیات جدیدی درباره کنسول بازی آینده سونی اشاره شده است. اکنون ظاهرا سونی از توسعه‌دهندگان درخواست کرده تا از سازگاری بازی‌های خود با کنسول آینده PS5 پرو اطمینان حاصل نمایند. همچنین غول ژاپنی مشخصا به تمرکز خود بر بهبود قابلیت ردیابی پرتوی اشاره کرده است.

بر اساس شنیده‌ها کنسول پلی‌استیشن 5 پرو با اسم رمز Trinity شناخته شده و مجهز به پردازنده گرافیکی قدرتمندتر و یک حالت کمی سریع‌تر برای CPU خواهد بود. انتظار می‌رود که تغییرات اعمال شده در مدل پرو امکان پردازش بازی‌ها با فعال‌سازی ردیابی پرتوی یا اجرای برخی بازی‌های خاص با رزولوشن و نرخ فریم بالاتر را فراهم نماید.

اسنادی که ویژگی‌های کنسول جدید را مشخص می‌کنند؛ نشان می‌دهند که توان رندرینگ GPU در مقایسه با نسخه استاندارد PS5 احتمالا در حدود 45 درصد بهبود خواهد یافت. همچنین این کنسول به منظور پشتیبانی بهتر از ویژگی ردیابی پرتوی با حافظه سریع‌تری روانه بازار خواهد شد. در واقع سونی در اسناد فوق با افتخار به استفاده از معماری قدرتمندتر جهت ردیابی پرتوی اشاره کرده است.

کنسول PS5 پرو همان‌طور که از نام آن نیز پیداست؛ نسخه رده بالا پلی‌استیشن 5 به‌شمار می‌رود. چنین پدیده‌ای قویا به این واقعیت اشاره دارد که سونی پس از عرضه مدل گران‌قیمت‌تر پلی‌استیشن 5 پرو نیز کماکان به فروش مدل استاندارد PS5 ادامه خواهد داد. سونی از توسعه‌دهندگان درخواست کرده تا یک پکیج واحد با قابلیت پشتیبانی از هر دو کنسول را در اختیار داشته باشند.

جزئیات جدید درباره کنسول پلی‌استیشن 5 پرو سونی در فضای مجازی منتشر شد

در همین راستا ظاهرا توسعه‌دهندگان قادر به سفارش کیت‌های تست هستند. سونی قصد دارد تا تمامی بازی‌هایی که از ماه آگوست به بعد برای دریافت گواهینامه ارائه می‌شوند؛ با کنسول PS5 پرو سازگاری داشته باشند. یک شایعه پیش‌تر منتشر شده از عرضه این محصول پیش از پایان فصل خرید تعطیلات سال حکایت داشت و اکنون جدول زمانی ارائه شده برای توسعه‌دهندگان با این پیش‌بینی مطابقت دارد.

پردازنده مرکزی مورد استفاده مشابه با نمونه موجود در نسخه استاندارد PS5 خواهد بود؛ اما وجود یک حالت جدید امکان عملکرد CPU با فرکانس بالاتر یعنی 3.85 گیگاهرتز را فراهم می‌کند. این رقم در مقایسه با فرکانس 3.5 گیگاهرتزی پردازنده در مدل معمولی PS5 رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد. نکته جالب توجه اینکه افزایش فرکانس پردازشی CPU مستلزم تخصیص توان بیش‌تر به آن است. این موضوع بدان معناست که توان GPU بایستی کاهش پیدا کند. به بیان دقیق‌تر با فعال‌سازی این حالت، فرکانس GPU تقریبا 1.5 درصد کاهش خواهد یافت.

جزئیات جدید درباره کنسول پلی‌استیشن 5 پرو سونی در فضای مجازی منتشر شد

پهنای باند حافظه در پلی‌استیشن 5 برابر با 448 گیگابایت برثانیه بوده و این رقم در PS5 پرو به 576 گیگابایت برثانیه ارتقاء خواهد یافت. بعلاوه بهره‌وری سیستم حافظه نیز احتمالا تا حدودی بهبود پیدا می‌کند. بازی‌ها می‌توانند از 1.2 گیگابایت حافظه سیستمی اضافی در PS5 پرو بهره‌مند شوند (فضای حافظه سیستمی از 12.5 گیگابایت در پلی‌استیشن 5 به 13.7 گیگابایت در پلی‌استیشن 5 پرو ارتقاء پیدا خواهد کرد).

همچنین پلی‌استیشن 5 پرو با معماری سفارشی برای یادگیری ماشینی عرضه می‌شود. بعلاوه این کنسول از 300 ترا عملیات محاسباتی 8 بیتی در هر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. تکنیک ارتقاء مقیاس Spectral Super Resolution (PSSR) پلی‌استیشن حدودا 250 مگابایت از فضای حافظه را مورد استفاده قرار داده و هنگام ارتقاء مقیاس 1080p به 4K زمان تاخیر حدودا 2 میلی‌ثانیه‌ای را ایجاد می‌کند. در حال حاضر سونی روی پشتیبانی از حداکثر رزولوشن 8K کار می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان