افزایش 5 درصدی برق تحویلی برای مصارف مختلف در سال 1402


افزایش 5 درصدی برق تحویلی برای مصارف مختلف در سال 1402

وزارت نیرو اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ و در مقایسه با سال ۱۴۰۱، میزان برق تحویلی به بخش‌های مختلف اعم از خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و سایر مصارف ۵.۲ درصد افزایش داشت.

افزایش 5 درصدی برق تحویلی برای مصارف مختلف در سال 1402

به گزارش راهبرد معاصر؛ آمار و ارقام مرتبط با وضعیت و میزان برق تحویلی به بخش‌های مختلف در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، در این سال ۳۳۳ هزار و ۱۷ میلیون کیلووات‌ساعت برق به مشترکان تحویل داده شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵.۲ درصد افزایش داشت.

درحالی‌که در سال ۱۴۰۱ میزان ۹۸ هزار و ۲۵۵ میلیون کیلووات‌ساعت برق در بخش خانگی مصرف شد، میزان مصرف برق این بخش در سال ۱۴۰۲ با ۶.۴ درصد افزایش به ۱۰۴ هزار و ۵۸۶ میلیون کیلووات‌ساعت رسید.

همچنین میزان مصرف برق بخش عمومی نیز در سال ۱۴۰۲ با ۴.۷ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۲۹ هزار و ۸۶۷ میلیون کیلووات‌ساعت رسید.

بر اساس گزارش شرکت مادرتخصصی توانیر، میزان مصرف برق در بخش کشاورزی از ۴۵ هزار و ۲۰۶ میلیون کیلووات‌ساعت برق در سال ۱۴۰۱ به ۴۷ هزار و ۲۱۶ میلیون کیلووات‌ساعت رسید که افزایش ۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان برق مصرفی صنایع نیز در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۴.۵ درصدی داشت و به‌صورت کلی صنایع ۱۲۰ هزار و ۷۹۲ میلیون کیلووات‌ساعت برق از کل مصرف کشور را به خود اختصاص دادند.

بخش تجاری نیز در سال ۱۴۰۲ با ۷.۱ درصد بیشترین میزان افزایش مصرف برق را داشت و میزان مصرف برق این بخش به ۲۵ هزار و ۸۱۰ میلیون کیلووات‌ساعت رسید.

مستند به این گزارش بخش خانگی ۳۱.۴ درصد، بخش عمومی ۹ درصد، بخش کشاورزی ۱۴.۲ درصد، بخش صنعتی ۳۶.۳ درصد و سایر مصارف نیز ۹.۲ درصد از میزان برق تحویلی را مصرف کردند./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت