هنگ کنگ نخستین صندوق‌ های ETF بیت کوین و اتریوم را تایید کرد


هنگ کنگ نخستین صندوق‌ های ETF بیت کوین و اتریوم را تایید کرد

اقدام مهم کمیسیون اوراق بهادار هنگ کنگ در تایید صندوق‌های ETF بیت کوین و اتریوم، این منطقه را به پیشتازی در سرمایه‌گذاری رمزارزها تبدیل می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کمیسیون اوراق بهادار هنگ کنگ، تاییدیه‌های لازم برای راه‌اندازی چند صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین و اتریوم را صادر کرده است. این اقدام هنگ کنگ نشان‌دهنده گام بزرگی به سمت سرمایه‌گذاری رمزارز در این منطقه است. شرکت مدیریت دارایی چین، بوسرا کپیتال و هش‌کی کپیتال لیمیتد، تاییدیه‌های لازم را دریافت کرده‌اند. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری هاروست نیز تایید اصولی برای ETF‌های دارایی دیجیتال خود را نیز کسب کرده است.

عصر جدید صنعت رمزارز در هنگ کنگ

تاییدیه‌های مربوط به ETF‌های بیت کوین و اتریوم، پیشرفت چشمگیری در بخش مالی هنگ کنگ به شمار می‌روند. واحد هنگ کنگ شرکت مدیریت دارایی چین، با همکاری او‌اس‌ال دیجیتال سکیوریتیز لیمیتد و بوسی آنترنشنال، تاییدیه SFC را برای راه‌اندازی این ETF‌های نوآورانه دریافت کرده‌اند. این ابتکار عمل به سرمایه‌گذاران رمزارز اجازه می‌دهد دسترسی خود را در صنعت افزایش دهند و همچنین فرایند سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران خرد ساده‌تر می‌کند.

بوسرا و هش‌کی کپیتال نیز تایید مشروط برای راه‌اندازی ETF‌های رمزارز خود دریافت کرده‌اند، که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد مستقیماً از بیت کوین و اتریوم در قالب صندوق‌های ETF استفاده کنند. انتظار می‌رود این اقدام فرصت‌های جدید تخصیص دارایی را برای فعالان فراهم آورد و موقعیت هنگ کنگ به عنوان یک مرکز دارایی‌های مجازی و نوآوری مالی را تقویت کند.

تقویت چشم‌انداز مالی هنگ کنگ و صندوق های ETF بیت کوین

تونگ‌لی هان، مدیرعامل و CIO شرکت سرمایه‌گذاری هاروست، تاکید کرده است این تاییدیه‌ها نه‌تنها برتری رقابتی هنگ کنگ در فضای ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد، بلکه بر تعهد منطقه به ترویج نوآوری و برآورده کردن نیازهای متنوع سرمایه‌گذاران تاکید می‌کند. این ETF‌ها قرار است از طریق همکاری با او‌اس‌ال دیجیتال سکیوریتیز، اولین پلتفرم دارایی دیجیتال که از SFC مجوز و بیمه دریافت کرده است، راه‌اندازی شوند.

معرفی این ETF‌های دارایی مجازی قرار است موقعیت هنگ کنگ به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی و پیشرو در بخش دارایی‌های دیجیتال را تقویت کند.

تاثیر بازار و چشم‌انداز آینده

روز گذشته، تاییدیه‌های ETF باعث افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین و اتریوم شده بود، به‌طوری‌که نرخ بیت کوین از زمان اعلامیه این خبر ۲.۲ درصد افزایش یافته و اکنون با قیمت 66 هزار و 535 دلار معامله می‌شود. گفتنی است، بازار پس از شایعات روز جمعه در مورد تاییدیه‌های احتمالی صندوق‌ها مملو از گمانه‌زنی شده بود و اعلامیه رسمی دیروز اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب و محکم کرده است.

انتشار می‌رود ایجاد این مسیرهای سرمایه‌گذاری نوآورانه و تنظیم‌شده هم سرمایه‌گذاران خرد و هم نهادی را جذب کند و محیطی امن‌تر و ساختارمندتر برای سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی فراهم آورد. درحالی‌که هیاهوی پیرامون این ETF‌ها ممکن است با محصولات مالی مشابه در ایالات متحده مطابقت نداشته باشد، تحلیلگران معتقدند تاثیر آن بر بازار می‌تواند مشابه آن باشد.

همان‌طور که هنگ کنگ به بهبود چارچوب تنظیمی خود برای ادغام ایمن دارایی‌های دیجیتال در اکوسیستم مالی خود ادامه می‌دهد، انتظار می‌رود راه‌اندازی این ETF‌های بیت کوین و اتریوم تا پایان آوریل نقش مهمی در رشد و ثبات ادامه‌دار بازار رمزارز در منطقه ایفا کند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت