بلینکن: تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست / فایننشال تایمز: احتمالا اسرائیل با حمله هوایی به نیرو‌های نزدیک به ایران در سوریه یا یک کشتی ایرانی در دریای سرخ پاسخ خواهد داد/نخست وزیر سابق اسرائیل: نتانیاهو از جانب اعضای دست راستی کابین


 بلینکن: تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست / فایننشال تایمز: احتمالا اسرائیل با حمله هوایی به نیرو‌های نزدیک به ایران در سوریه یا یک کشتی ایرانی در دریای سرخ پاسخ خواهد داد/نخست وزیر سابق اسرائیل: نتانیاهو از جانب اعضای دست راستی کابین

پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل که طبق گفته برخی رسانه به شلیک صدو هشتاد و پنج پهپاد، سی و شش موشک کروز و صد و ده موشک زمین به زمین به زمین ایران به سمت اسرائیل انجامید حالا رسانه های اسرائیلی می گویند که ایالات متحده و دیگر کشورها به...

 بلینکن: تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست / فایننشال تایمز: احتمالا اسرائیل با حمله هوایی به نیرو‌های نزدیک به ایران در سوریه یا یک کشتی ایرانی در دریای سرخ پاسخ خواهد داد/نخست وزیر سابق اسرائیل: نتانیاهو از جانب اعضای دست راستی کابین

پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل که طبق گفته برخی رسانه به شلیک صدو هشتاد و پنج پهپاد، سی و شش موشک کروز و صد و ده موشک زمین به زمین به زمین ایران به سمت اسرائیل انجامید حالا رسانه های اسرائیلی می گویند که ایالات متحده و دیگر کشورها به اسرائیل فشار می آورند تا پاسخی محدود به ایران داشته باشد.
به گزارش «انتخاب»؛ کانال ۱۲ اسرائیل در این باره نوشت: ایالات متحده و دیگر کشورها به اسرائیل فشار می آورند تا پاسخی سنجیده و محدود به ایران داشته باشد یا اصلاً پاسخ ندهد.
نخست وزیر سابق اسرائیل: نتانیاهو از جانب اعضای دست راستی کابینه اش برای پاسخ «بسیار سخت» به ایران تحت فشار است
همچنین ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل، به CNBC گفت که اسرائیل ممکن است «به شیوه‌ای آرام تر، محدودتر و محتاطانه‌تر عمل کند تا به نحوی درگیری مستقیم با ایران را متوقف کند.»
وی اذعان کرد که نتانیاهو از سوی گروه‌های دست راستی در کابینه تحت فشار است که خواستار یک «انتقام‌جویی بسیار سخت و دردناک» هستند، اما تأکید کرد: «اکنون حمله به ایران اشتباه است.»
وی افزود: «جو بایدن می خواهد اوضاع را کنترل کند و اجازه ندهد که [درگیری] گسترش یابد، و همه ما با رئیس جمهور بایدن هم نظر هستیم.»
یورونیوز: نتانیاهو به درخواست تلفن نخست وزیر بریتانیا پاسخ نداد
یورونیوز می گوید که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از پاسخ به درخواست ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا که قرار بود دیروز انجام شود، خودداری کرد.
یک مقام ارشد آمریکایی: ایالات متحده انتظار دارد که پاسخ نظامی اسرائیل محدود باشد
یک مقام ارشد دولت آمریکا و یک منبع آگاه به سی ان ان گفت: ایالات متحده انتظار دارد که پاسخ نظامی اسرائیل به حملات ایران محدود باشد.
این مقام دولت امریکا افزود: ما امیدواریم که اسرائیل [پیش از پاسخ،] به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل نظامی و دیپلماتیک خود در سراسر منطقه محافظت کنیم.
وی گفت: اگر اسرائیل پاسخی [به ایران] ندهد، تنش زدایی صورت خواهد گرفت و وضعیت به حالت قبل بازخواهد گشت.
رئیسی به پوتین: تهران خواهان تشدید بیشتر در خاورمیانه نیست / پاسخ ایران به اسرائیل محدود بود
کرملین نیز اعلام کرد که در تماس تلفنی رئیسی و پوتین، رئیس جمهور ایران به پوتین اطلاع داد که تهران خواهان تشدید بیشتر در خاورمیانه نیست.
رئیس جمهور ایران به پوتین اطلاع داد که پاسخ ایران به اسرائیل محدود بود.
وزیر خارجه اردن: اجازه نمی‌دهیم کشور ما در معرض خطر قرار گیرد
وزیر خارجه اردن، ضمن مخالفت با تبدیل این کشور به میدانی برای «جنگ منطقه‌ای» گفت: ‌«اجازه نمی‌دهیم کشور ما در معرض خطر قرار گیرد.»
وی افزود: جامعه بین‌المللی باید مانع از اقدام نتانیاهو نسبت به منحرف کردن توجهات از غزه از طریق تشدید تنش با ایران شود.
تعلیق پروازهای شرکت انگلیسی EasyJet به مدت 6 ماه از مبدا و به مقصد اسرائیل
شرکت انگلیسی EasyJet به دلیل شرایط امنیتی پروازهای خود را به مدت 6 ماه از مبدا و به مقصد اسرائیل به حالت تعلیق درآورد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: ایران چند روز پیش از حمله به اسرائیل به ما اطلاع داده بود
بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به روزنامه «لوموند» گفت که ایران چند روز پیش از حمله به اسرائیل به ما اطلاع داده بود.
سی ان بی سی: کابینه جنگی اسرائیل بین گزینه خویشتن داری و انتقام علیه ایران قفل شده
سی ان بی سی می گوید: درحالیکه اسرائیل وعده تلافی علیه ایران داده، اما از آنها خواسته شده تا خویشتنداری نشان دهد.
اسرائیل هنوز درباره پاسخ خود به حمله موشکی و پهپادی گسترده ای که روز شنبه توسط ایران انجام شد، به توافق نرسیده است.
جلسه دوشنبه کابینه جنگی پنج نفره اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، بدون اظهار نظر در مورد اینکه آیا دولت به تعهد خود مبنی بر تلافی عمل می‌کند یا به درخواست‌ها از سوی رهبران بین‌المللی برای پاسخ سنجیده رضایت می‌دهد، به پایان رسید.
روایت فایننشال تایمز از پاسخ احتمالی اسرائیل: حمله هوایی به نیروهای نزدیک به ایران در سوریه یا یک کشتی ایرانی در دریای سرخ
فایننشال تایمز نوشت: به گفته تحلیلگران، انتخاب مجدد گزینه حملات هوایی علیه پرسنل ایرانی و نیابتی ها در خارج از ایران، نوعی انتقام گیری کم خطر خواهد بود.
در ادامه این مطلب آمده است: یک تحلیلگر سابق حوزه ایران در موساد اسرائیل، گفت: این ماجرا به معنای تلافی است و هم اینکه مهمتر از آن، ما [می گوییم] به کاری که قبل از حمله ایران انجام می دادیم ادامه می دهیم. بنابراین پیام این می تواند باشد که ما به عملیات در سوریه ادامه خواهیم داد.
به گفته تحلیلگران نظامی، اهداف بالقوه منطقه‌ای دیگر می‌تواند شامل یک کشتی ایرانی باشد که هنوز در دریای سرخ قرار دارد.
سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل جهت کاهش تنش بین تل آویو و تهران
سی ان ان نوشت: وزیر امور خارجه آلمان، روز سه‌شنبه در تلاش برای کاهش تنش بین اسرائیل و ایران، به اسرائیل سفر می‌کند.
او در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای اردنی خود، ایمن صفدی، در برلین گفت: «برای ما به عنوان دولت آلمان در این شرایط شکننده، بسیار مهم است که همه با هم برای کمک به کاهش تنش در کل منطقه همکاری کنیم.»
گانتس عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
این مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.
یک مقام اسرائیلی: پس از حمله تهران، بازدارندگی باید دوباره ایجاد شود
یک مقام اسرائیلی به فایننشال تایمز گفت که پس از حمله تهران، بازدارندگی باید دوباره ایجاد شود.
شبکه تلویزیونی اسرائیل: آمریکا بیش از حد بر این تصور غلط تکیه کرده بود که ایران محتاط خواهد بود و هرگز مستقیماً به اسرائیل حمله نمی کند
شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی گفت ایالات متحده بیش از حد بر این تصور غلط تکیه کرده بود که ایران محتاط خواهد بود و هرگز مستقیماً به اسرائیل حمله نخواهد کرد. لازم است درباره ایران ارزیابی مجددی انجام شود.
اکسیوس: ایران به هر حمله بزرگ و علنی به خاک خود پاسخ خواهد داد
اکسیوس از قول یک مقام امریکایی گفت: ارزیابی ما این است که ایران به هر حمله بزرگ و علنی به خاک خود پاسخ خواهد داد.
یک مقام امریکایی: ما نحوه برخورد با حمله ایران را به تل آویو تحمیل نمی‌کنیم، تصمیم با اسرائیل است
یک مقام امریکایی در گفتگو با الجزیره گفت: از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به پیامدهای استراتژیک نحوه واکنششان به حمله ایران فکر کنند.
وی افزود: ما نحوه برخورد با حمله ایران را به تل آویو تحمیل نمی‌کنیم، تصمیم با اسرائیل است. ما به رایزنی با اسرائیلی‌ها ادامه می‌دهیم و دیدگاه خودمان را درباره واکنش یا عدم واکنش به حمله ایران و همچنین گزینه‌های مختلف برای واکنش احتمالی مطرح می‌کنیم.
بلینکن: تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
اکسیوس نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده روز سه شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.
این منبع در ادامه افزود: دو منبع مطلع گفتند که بلینکن روز دوشنبه در گفتگو با بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ اسرائیل نیز پیام مشابهی را در رابطه با واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران، به وی منتقل کرد.
واشنگتن تحرکات وزیر خارجه ایران و هیئت همراهش را که در هفته جاری در نیویورک خواهند بود، محدود می‌کند
سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که واشنگتن تحرکات وزیر خارجه ایران و هیئت همراهش را که در هفته جاری در نیویورک خواهند بود، محدود می‌کند.
لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن