تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم


تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم

مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری این وزارتخانه با نهاد‌های غیر دولتی تاکید کرد.

در اطلاعیه مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمده است: «توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه میراث‌فرهنگی در اولویت اقدامات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش ایلنا، ایران از تجارب بسیار خوبی در همکاری با نهاد‌های بین‌المللی در حوزه میراث‌فرهنگی و موزه‌داری برخوردار است. این اقدامات در دوره جدید فعالیت معاونت میراث‌فرهنگی با جدیت بیشتری با نهاد‌هایی نظیر ایکوم و ایکوموس دنبال می‌شود.

نهاد‌هایی همچون ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) و ایکوموس (شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی) ساختار غیردولتی دارند و حق عضویت در این مجامع در کشور ایران از طریق افراد حقیقی عضو این شورا‌ها پرداخت می‌شود؛ بنابراین لایحه اخیر دولت (لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مصوب ۲۶ فروردین ۱۳۶۵) ناظر بر همین موضوع بوده و اصلاحیه‌ای در جهت قوانین پیشینی تنظیم کرده است.

طبیعتاً همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با کلیه نهاد‌های غیردولتی بین‌المللی و ملی در حوزه میراث‌فرهنگی و موزه‌داری با اهتمام بیشتری در جریان است.»

گفتنی است عصر دیروز خبری با موضوع انصراف ایران از عضویت در «شورای بین‌المللی موزه‌ها» و «شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناها» (ایکوموس) در برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بی نظیر از آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا + دلبری این بچه تمامی ندارد!