دفع حمله ایران یک میلیارد دلار برای اسرائیل هزینه داشت


دفع حمله ایران یک میلیارد دلار برای اسرائیل هزینه داشت

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک مقام نظامی سابق اسرائیل گزارش داد که دفع حمله ایران بیش از یک میلیارد دلار به شکل مواد هدر رفته برای اسرائیل هزینه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، در مطلب منتشره در این این نشریه آمده است: "یک مقام نظامی سابق اسرائیل هزینه دفاعی روز شنبه را بیش از یک میلیارد دلار به شکل مواد هدر رفته، بدون احتساب هزینه‌های اعزام هواپیما برای ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا، تخمین زد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه در ابتدای ماه توسط هواپیماهای اسرائیلی، در شب 14 آوریل به خاک اسرائیل حمله کرد. به گفته منابع مختلف، این حمله با صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین از جمله پهپادهای کامیکادزه شاهد، موشک های ابرصوت فتاح و فتاح-2 صورت گرفت. شبکه تلویزیونی دولتی ایران پرس تی وی گزارش داد که تمامی موشک های ابرصوت به اهداف خود رسیده اند.
به گفته ارتش اسرائیل، ایران در مجموع بیش از 300 مهمات و پهپاد از جمله حدود 170 پهپاد، بیش از 30 موشک کروز و بیش از 120 موشک بالستیک پرتاب کرده است. در عین حال، اسرائیل اعلام می کند که تنها "چند موشک" به این کشور رسیده و "خسارات جزئی" وارد کرده است.
محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: تهران عملیات "وعده صادق" را به پایان رسانده و قصد ادامه آن را ندارد، اما اگر اسرائیل تدابیری اتخاذ کند، عملیات بعدی ایران بزرگتر از عملیات قبلی خواهد بود.
بنی گانتز، وزیر اسرائیل گفت که این کشور قصد دارد ائتلاف منطقه ای علیه تهدید ایران ایجاد کند و در زمان مناسب و به شیوه مناسب به این حمله پاسخ دهد. انتظار می رود که دولت اسرائیل در آینده نزدیک در مورد اقدامات بعدی تصمیم گیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا