در دولت سیزدهم 71 پروژه به بهره‌برداری رسیده است/ 50 پروژه عمرانی در حال اجرا


 در دولت سیزدهم 71 پروژه به بهره‌برداری رسیده است/ 50 پروژه عمرانی در حال اجرا

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، دکتر بهرام دلفان با اعلام این خبر، اظهار داشت: بخشی از این پروژه‌ها که به بهره‌برداری رسیده است نیمه‌‌تمام بوده که در دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری...

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، دکتر بهرام دلفان با اعلام این خبر، اظهار داشت: بخشی از این پروژه‌ها که به بهره‌برداری رسیده است نیمه‌‌تمام بوده که در دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسید‌ه‌اند.

وی به پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اشاره کرد و افزود: ۵۰ پروژه عمرانی به مساحت ۱۶۷ هزار مربع در حال اجراست که سه بیمارستان جز این پروژه‌ها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با تکمیل این سه بیمارستان ۱۱۰۰ تخت به بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود که البته در صدد اجرایی کردن بیمارستان رومشکان هم با ۶۴ تخت هستیم.

دکتر دلفان به پیشرفت فیزیکی بیمارستان نیایش خرم‌آباد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: قبل از دولت سیزدهم این بیمارستان ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در این دولت به ۶۰ درصد رسیده است که جهت تکمیل به ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سالانه ۲۴۰ میلیون ریال در حوزه درمان گزش حیوانات در استان هزینه می شود ادامه داد: باید جهت توسعه فرهنگ سلامت، دانش و سواد سلامت را ارتقا دهیم در حالیکه بسیاری افراد از بدیهیات این حوزه اطلاعی ندارند.

رئیس علوم پزشکی لرستان گفت: در حوزه سلامت جامعه باید به جوانی و شادابی جمعیت توجه کرد که جلب مشارکت مردم برای داشتن جامعه سالم،‌ حمایت سیاست‌گذاران برای ترویج فرهنگ سلامت، همکاری بین‌بخشی و جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد از دیگر اهداف هفته سلامت در استان است.

دلفان همچنین بر تنوع رژیم غذایی و ورزش افراد جامعه جهت حفظ سلامت تاکید کرد و افزود: مشارکت افراد و از طرفی همکاری بین بخشی جهت تامین سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه سوله بحران، دارو و تجهیزات در حال احداث است اظهار داشت: کمبود پزشکی عمومی و متخصص و در مواردی پرستار، به علت تعرفه پایین و تاخیر در پرداخت ها از چالش های این استان به شمار می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان دلیل۷۰ درصد مرگ و میرها در لرستان را بیماری قلب و عروق، تصادفات و سرطان ها عنوان کرد و گفت: سالانه حدود ۵۰ بیمار خارجی در این استان پذیرش می شود و ۴۸ واحد مولدسازی حوزه بهداشت و درمان به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در این استان وجود دارد.


 در دولت سیزدهم 71 پروژه به بهره‌برداری رسیده است/ 50 پروژه عمرانی در حال اجرا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل