برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به یک نیروگاه برق هسته‌ای نیاز خواهید داشت!


برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به یک نیروگاه برق هسته‌ای نیاز خواهید داشت!

به نظر می‌آید که کوالکام نتوانسته مصرف انرژی تراشه‌ اسنپدراگون 8 نسل 4 را کاهش دهد و اکنون با یک چیپست پرمصرف روبرو هستیم که به چالشی برای کاربران تبدیل خواهد شد. همین امر موجب شده تا سازندگان گوشی‌های هوشمند به باتری با ظرفیت کمتر از 5500 میلی...

به نظر می‌آید که کوالکام نتوانسته مصرف انرژی تراشه‌ اسنپدراگون 8 نسل 4 را کاهش دهد و اکنون با یک چیپست پرمصرف روبرو هستیم که به چالشی برای کاربران تبدیل خواهد شد. همین امر موجب شده تا سازندگان گوشی‌های هوشمند به باتری با ظرفیت کمتر از 5500 میلی آمپر ساعتی فکر نکنند. جزئیات بیشتر را در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار بخوانید.

بر اساس اعلام wccftech کوالکام در مدیریت مصرف انرژی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 موفق نبوده و همین امر مشکلاتی را برای شرکای غول تراشه ساز آمریکایی به همراه داشته است. علیرغم اینکه این چیپست با فناوری 3 نانومتری TSMC تولید شده اما باز هم مصرف انرژی آن بسیار بالاست.

همین امر موجب شده تا سازندگان گوشی هوشمند به سراغ استفاده از باتری‌های 5500 میلی‌آمپر ساعتی در گوشی‌های پرچمدار خود بروند. در همین رابطه گزارش‌هایی از آزمایش سه گوشی پرچمدار از برندهای OPPO و Xiaomi و Vivo با باتری 5500 میلی آمپر ساعتی منتشر شده است.

برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به یک نیروگاه برق هسته‌ای نیاز خواهید داشت!

علاوه بر این شایعه شده که وان پلاس 13 با اسنپدراگون 8 نسل 4 نیز از باتری 5500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. اما در مورد اینکه چرا کوالکام مصرف انرژی تراشه‌اش را کاهش نمی‌دهد، دلایل مختلفی بیان شده است.

برخی کارشناسان بر این باورند که کوالکام می‌خواهد چیپست آینده‌اش از نظر عملکرد بدون رقیب باشد و رکوردهایی در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای ثبت کند. پیش از این اعلام شده بود که فرکانس هسته‌های این تراشه به بیش از 4.00 گیگاهرتز و دقیقاً در حدود 4.30 گیگاهرتز خواهد بود.

نکته دیگر اینکه شرکای کوالکام علاوه بر باتری‌های بزرگتر باید به فکر سیستم خنک کننده قوی‌تر و محفظه‌های بخار بزرگ‌تری باشند تا گرما را به طور مؤثر دفع کند. مصرف انرژی بالای اسنپدراگون 8 نسل 4 را نیز می‌توان با نبود هسته‌های کارآمد توجیه کرد.

در همین رابطه بخوانید:

- جزییات جدید از معماری تراشه اسنپدراگون 8 نسل چهار؛ سرعت 4.0 گیگاهرتز دیگر رویا نیست!

تراشه اسنپدراگون 8 نسل چهار قرار است از معماری 6+2 بهره ببرد و به این ترتیب برای نخستین بار هسته‌های با بازدهی بالای انرژی را کنار بگذارد. به گفته یکی از مدیران کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 4 در ماه اکتبر (آبان) عرضه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر