واکنش وزیر ارتباطات به تولید نوکیای تقلبی در ایران: ادعا کرده‌اند که مجوز دارند!


واکنش وزیر ارتباطات به تولید نوکیای تقلبی در ایران: ادعا کرده‌اند که مجوز دارند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی درباره موضوعاتی مانند تولید گوشی‌های تقلبی نوکیا و وعده توسعه اپراتورها اظهار نظر کرده است. وی اعلام کرده که شرکت سازنده گوشی‌های نوکیا در ایران ادعای داشتن مجوز را دارد. زارع پور در واکنش به احتمال خرید...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی درباره موضوعاتی مانند تولید گوشی‌های تقلبی نوکیا و وعده توسعه اپراتورها اظهار نظر کرده است. وی اعلام کرده که شرکت سازنده گوشی‌های نوکیا در ایران ادعای داشتن مجوز را دارد. زارع پور در واکنش به احتمال خرید سهام دیجی‌کالا از سوی همراه اول اعلام کرده که اپراتورها توسعه شبکه را در اولویت قرار دهند.

عیسی زارع‌پور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت به چند خبر جنجالی این روزهای حوزه فناوری واکنش نشان داد. خبرهای مربوط به تولید گوشی‌های تقلبی گرفته تا زمزمه‌های مذاکرات خرید و واگذاری عمده سهام دیجی‌کالا به شرکت همراه اول موضوعاتی بودند که واکنش متفاوت وزیر ارتباطات را به همراه داشتند.

واکنش وزیر ارتباطات به تولید نوکیای تقلبی در ایران: ادعا کرده‌اند که مجوز دارند!

وزیر ارتباطات درباره خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول گفت: اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی دارند باید نخست به توسعه شبکه اختصاص دهند. وی گفته که درباره توسعه شبکه اپراتورها دائم پیگیریم و برای اپراتورها شاخص‌هایی را مشخص کرده‌ایم که امسال باید به آن برسند.

زارع پور گفته که گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد سرعت اینترنت نسبت به سه ماه قبل تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است. وی اعلام کرده که این روند ادامه دارد و قرار است که تا پایان سال ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.

واکنش وزیر ارتباطات به تولید نوکیای تقلبی

اما موضوع جنجالی دیگری که در این گفتگو بدان پرداخته شد، تولید گوشی‌هایی با برند نوکیا در ایران بود. زارع‌پور در واکنش به این موضوع ابتدا به پیگیری حقوقی این ماجرا پرداخت و گفت که درباره تولید گوشی با برند نوکیا در ایران اختلافاتی وجود دارد و شکایتی در دادگاه در جریان است.

وزیر ارتباطات گفته که این مسئله یک بحث حقوقی است. شرکت سازنده ادعا می‌کند که مستنداتی دارند که از نمایندگی معتبر شرکت نوکیا اجازه گرفته‌اند. از طرفی هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است. این موارد در حوزه کاری ما نیست و وزارت صمت باید در این رابطه اظهار نظر کند.

در همین رابطه بخوانید:

- تولید نوکیا تقلبی در زرندیه و اعتراض کمپانی فنلاندی HMD [آپدیت: گوشی کی تحریم بود؟]
- همراه اول مالک دیجی کالا می‌شود؟! [آپدیت: تایید مذاکرات]

وی گفته که درباره تولید گوشی با برند نوکیا در ایران اختلافاتی وجود دارد و شکایتی هم صورت گرفته که در دادگاه در حال بررسی است. زارع پور تاکید کرده که اگرچه وزارت ارتباطات برای تولید گوشی ایرانی برنامه‌ای را با وزارت صمت دنبال می‌کند اما تولید گوشی در نهایت به وزارت صمت مربوط است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان