جهش مهاجرت معکوس به روستاها


جهش مهاجرت معکوس به روستاها

رئیس بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه این نهاد پیشتر جهش تولید با مشارکت مردم را عملی کرده است گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تحقق شعار امسال چه اقداماتی انجام داده و یا خواهد داد؟ گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از قبل از نامگذاری شعار سال، تولید با مشارکت مردمی را عملی کرده است. چرا که هم مشارکت مردم و هم تولید را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

او تاکید کرد: سایر نهادها و ارگان ها باید این اقدامات بنیاد مسکن را الگوی خود قرار دهند و از بنیاد مسکن الگو بگیرند. چرا که بنیاد مسکن طی سال های گذشته همواره با استفاده از ظرفیت های مردمی و مالکان واحدهای مسکن روستایی اقدام به نوسازی و بازسازی واحدها در حوادث طبیعی با اعطای تسهیلات بانکی کرده بود و در این بخش هم تا به امروز با همین تسهیلات بانکی بیش از پنج میلیون واحد مسکن روستایی را نوسازی کرده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که اینکه اعلام می کنید بنیاد مسکن باید الگویی برای سایر نهادها و ارگان ها باشد چه اقداماتی صورت داده شده است؟ ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال های گذشته در کنار ساخت و ساز مسکن روستایی و بازسازی مناطق زلزله زده با مشارکت مردمی به پشتیبانی و ارائه خدمات مهندسی و ظرفیت ها کرده است.

صالحی در پاسخ به این پرسش که از اواخر سال گذشته افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان تصویب و ابلاغ شد. تاکنون بانک ها برای پرداخت تسهیلات همکاری کرده اند؟ گفت: ابتدا باید تاکید کنم که امسال نیز همانند سال های گذشته برای نوسازی واحدهای مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات اقدام به تولید و نوسازی واحدهای مسکونی کرده ایم. اما به هر حال خوشبختانه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در اواخر سال گذشته تصویب و به بانک ها ابلاغ شد که انصافا همکاری خوبی در این خصوص صورت گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر سقف تسهیلات مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است و بنیاد مسکن به خوبی نشان داده است که اولویت خود را همواره بر مسکن محرومین قرار داده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر مسکن محرومین، پروژه های خوبی نیز در نهضت ملی مسکن آغاز کرده است و یکی از دستگاه های دولتی است که بیشترین نقش را در اجرای سیاستهای دولت برای ساخت مسکن دارد.

در دولت سیزدهم بالغ بر ۷۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است که ۲۶۰ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است. حدود ۴۹۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و ۴۹۰ هزار واحد مسکونی نیز در دست ساخت دارد

صالحی گفت: در دولت سیزدهم بالغ بر ۷۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است که ۲۶۰ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است. حدود ۴۹۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و ۴۹۰ هزار واحد مسکونی نیز در دست ساخت دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: تسهیلات مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته بعد از تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ و آغاز شد. اما از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک ها معرفی شده اند.

وی افزود: از این تعداد معرفی شده نیز حدود ۱۱۰ هزار نفر عقد قرارداد کرده اند و به نظر می رسد تا خرداد ماه امسال معرفی به بانک های عامل برای پرداخت سهمیه سال ۱۴۰۲ به پایان برسد.

صالحی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد تولید مسکن در روستاها به نوعی با مهاجرت معکوس به روستاها رونق گرفته است؟ تاکید کرد: مهاجرت به روستاها می تواند یک مزیت و یک ظرفیت باشد. به هر حال مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: به هر حال مهاجرت معکوس به روستاها و رونق ساخت و ساز را باید به فال نیک گرفت. آنچه که مشخص است این است که به دنبال کاهش قیمت و سرعت ساخت و ساز با استفاده از فن آوری روز دنیا هستیم. همانطور که اعلام کردم بنیاد مسکن طی ۴۵ سال گذشته پنج میلیون واحد مسکونی برای مردم ساخته و تحویل داده شده است و باید این مسیر را به ورود فن آوری های روز دنیا بیشتر و سهل تر کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن از ۴ میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را به اجرا درآورده و تحویل متقاضیان خواهد داد.

منبع : تحلیل بازار
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی