اولمرت: اسرائیل نباید علیه ایران اقدام نظامی کند


اولمرت: اسرائیل نباید علیه ایران اقدام نظامی کند

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با تأکید بر اینکه هرگونه پاسخ نظامی اسرائیل علیه ایران، خطر حمله و ضدحمله جمهوری اسلامی ایران را به همراه دارد، از تل‌آویو خواست تا اقدام نظامی علیه تهران پرهیز کند.

اولمرت: اسرائیل نباید علیه ایران اقدام نظامی کند

به گزارش راهبرد معاصر، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ایهود اولمرت امروز (چهارشنبه) درگفت‌وگو با رادیو ارتش (GLZ) از تل‌آویو خواست که به اقدام تنبیهی ایران، پاسخ نظامی ندهد.مقامهای جمهوری اسلامی پس از اجرای عملیات «وعده صادق» علیه مواضع رژیم صهیونیستی تصریح کردند که اقدام تنبیهی ایران تمام شده است و هشدار دادند در صورت هرگونه ماجراجویی جدید این رژیم، پاسخی سخت‌تر خواهند داد.


اولمرت با این ادعا که رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی را «به شیوهای تحقیرآمیز و قدرتمندانه» تنبیه کرده است، گفت «ما برای خودداری یا محدود کردن احتمال گسترش این جنگ و عمدتاً تمرکز فعلی بر بازگرداندن گروگانها (اسرای اسرائیلی) به خانه که هدف نهایی ما است، انگیزه داریم».نخست‌وزیر سابق اسرائیل بدون اشاره به خساراتی که به پایگاه نظامی «نواتیم» رژیم صهیونیستی در حمله ایران وارد آمده، مدعی شد «کشور اسرائیل قدرت و توانایی خود را زمانیکه آماده بود ثابت کرد و بی‌تفاوت یا گستاخ نبود».

وی اقدام تنبیهی ایران را «نفرت‌انگیز» توصیف کرد و بار دیگر مدعی شد که به کمک ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و شماری از کشورهای عربی، برخی موشک‌های ایران را رهگیری کرده‌اند و ادامه داد «فکر می‌کنم این، یکی از شگفت‌انگیزترین دستاوردهای نظامی اسرائیل تاکنون بوده است.»اولمرت سپس گفت «بنابراین فکر می‌کنم آن‌چه را که باید، نه از طریق حمله یا اقدامات تنبیهی به دست آوردیم....ما به شیوه‌ای تحقیر‌آمیز و قدرتمندانه آن‌ها را تنبیه کرده‌ایم که در سراسر جهان منعکس خواهد شد».

وی در پایان تأکید کرد که به راه انداختن یک پاسخ «دردناک» علیه ایران، به «دور دیگری ازحملات آن‌ها و ضدحملاتشان» منجر خواهد شد که دقیقاً «چیزی است که ما میخواهیم از آن خودداری کنیم».


از اوایل هفته، پس از عملیات «وعده صادق» ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، جلسات مختلفی در کابینه جنگ اسرائیل برگزار شده است که هیچ نتیجه‌ای در برنداشته است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی