تحقق شعار سال با جهادگری در عرصه تولید و صادرات است


تحقق شعار سال با جهادگری در عرصه تولید و صادرات است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: کار تولیدکنندگان با رونق تولید و محصولات صادرات محور کمتر از میدان جهاد و جهادگری نیست.

تحقق شعار سال با جهادگری در عرصه تولید و صادرات است

به گزارش ایران اکونومیست، سید نظام‌الدین موسوی امروز چهارشنبه در آیین گشایش سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت شوینده بهداشتی و سلولزی (۲۹ فروردین تا یکم اردیبهشت) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند که این امر فقط شعار نیست، کار کارشناسی عظیمی و تمام مسایل کشور در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شعار سال انتخاب شود.

وی افزود: ما در حوزه‌هایی از جمله انرژی و مواد معدنی متمرکز شده‌ایم در حالی که صنایع ساخت محور منجر به افزایش اشتغال و صادرات می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رشد تولید و صادرات گفت: امروز به برکت پیشرفت صنعت دفاعی، بزرگ‌ترین ارتش‌های دنیا ما را تهدید می‌کنند؛ اما ما نمی‌ترسیم باید در همه حوزه‌ها و صنایع دیگر نیز به اقتدار برسیم، باید برد صادرات صنعتی به اندازه برد موشک‌ها باشد در این صورت است که می‌توانیم بازارهای منطقه را فتح و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی افزود: کارهای بزرگی در تنوع محصولات و کیفیت مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی صورت گرفته است که با همت تولیدکنندگان این امر بسیار کم‌نظیر است.

موسوی تاکید کرد: ارتباطات خوبی بین کمیسیون‌ها و بخش تولید کشور وجود دارد که امیدواریم در حوزه تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری نیز وضعیت صنعت را توسعه ببخشیم.

مجلس شورای اسلامی در کنار تولید کنندگان است

در ادامه این مراسم، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در کنار تولیدکنندگان است: تولید اگر صادرات محور و دانش‌محور نباشد، رشد نخواهد کرد، بخش خصوصی باید از درون ساماندهی شود و کمک کند تا قوانین و مقررات تسهیل شود.

وی افزود: تولیدکنندگان باید از ظرفیت بازارهای جهانی استفاده کنند اکنون کشورمان بریکس، شانگها و اوراسیاست این بازارهای فرصت‌های ارتقای صادرات و تولید را فراهم کرده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش خصوصی با رشد تدریجی باید مطالبه‌گری قوی داشته باشد در همین راستا، مسوولان نیز نمی‌توانند کوتاهی کنند ضمن اینکه مجلس در خدمت بخش خصوصی است.

به گزارش ایران اکونومیست، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته (ایران بیوتی) از ۲۹ فروردین تا یکم اردیبهشت در چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم