پیش بینی قیمت نات کوین در سه سناریوی مختلف!


پیش بینی قیمت نات کوین در سه سناریوی مختلف!

پیش بینی قیمت نات کوین در سه سناریوی مختلف!توسط پیمان گل‌کار / فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ / 6 دقیقه برای مطالعه از آنجایی که نات کوین قرار است در روز ۲۰ آوریل یعنی اول اردیبهشت وارد فاز سوم...

پیش بینی قیمت نات کوین در سه سناریوی مختلف!
پیش بینی قیمت نات کوین در سه سناریوی مختلف!
توسط / / 6 دقیقه برای مطالعه
پیش بینی قیمت نات کوین در سه سناریوی مختلف!

از آنجایی که نات کوین قرار است در روز ۲۰ آوریل یعنی اول اردیبهشت وارد فاز سوم توسعه خودش بشود، بسیاری در انتظار لیست شدنش در صرافی‌های بزرگ و کشف قیمتی برای این دارایی خودشان هستند.

در این مطلب می‌خواهیم ببینیم چه قیمتی برای نات کوین منطقی هست و چه انتظاراتی برای آن باید داشته باشیم.

در ابتدا سه نکته مهم را با همدیگر مرور کنیم که همگی در این قیمت گذاری، موثر هستند.

۱- تعداد کل توکن‌های نات کوین پس از آنکه سه تا صفر از دارایی همه کاربران کم شد، از عدد ۸۰ تریلیون واحد به ۸۰ میلیارد رسید. عدد دقیق این توکن‌ها مساوی با ۸۰۲۱۹۲۲۱۷۱۴ هزار واحد است که سازنده اعلام کرده این رقم، شامل ۷۸درصد از کل توکن‌های موجود خواهد بود و مقدار ۲۲.۵ میلیارد واحد که در حدود ۲۲ درصد می‌شود، در فاز سوم به روش‌هایی غیر از ماین کردن، توزیع خواهد شد.

پس نتیجه می‌گیریم که تعداد کل توکن‌های در گردش برای نات کوین، رقم ۱۰۲۷۱۹۲۲۱۷۱۴ واحد خواهد بود.

۲- نات کوین دارای یک کامیونیتی بسیار قدرتمند و گسترده است که این امر می‌تواند بر میزان استقبال و قیمت گذاری آن کاملا دخیل باشد. تعداد اعضای کانال نات کوین در تلگرام بیشتر از ۶ میلیون نفر و در توییتر یا همان ایکس، ۱.۷ میلیون نفر است که نشان از قدرت بسیار زیاد آن دارد.

از سوی دیگر نات کوین اعلام کرده که بیشتر از ۳۵ میلیون نفر در بخش ماین شدن این توکن از طریق بازی کردن شرکت داشتند که با توجه به عدد ۵۸۰ میلیون نفری که تا پایان سال ۲۰۲۳ برای فعالان در حوزه رمز ارز توسط رسانه‌ها اعلام شده بود، می‌توان نتیجه گرفت که بیش از ۶ درصد از کل علاقه‌مندان به رمز ارزها در دنیا، دارای نات کوین هستند!

البته باید توجه داشت که میزان اشتیاق به خرید یا فروش در بین این کاربران که برگرفته از هیجانات بازار است، تاثیر بسیار زیادی در قیمت گذاری و ادامه روند نات کوین خواهد داشت اما حداقل در وهله نخست بایستی منتظر یک موج بزرگ از حجم معاملاتی بود که در صورت سنگینی کفه خرید نسبت به فروش، می‌تواند قیمت نات کوین را خیلی سریع افزایش دهد.

۳- نات کوین به غیر از پشتوانه گسترده مردمی، از حمایت تلگرام هم برخوردار است! امری که شاید به‌صورت کاملا رسمی اعلام نشده باشد اما از مدل نام‌گذاری که همان برعکس تون کوین است و استفاده از بلاکچین آن برای برداشت‌های احتمالی، نشان از چنین ساپورتی دارد.

نگاهی به رشد تون کوین در چند وقت اخیر که آن را به جمع ۱۰ کوین برتر دنیا رسانده است، به پتانسیل مناسب برای نات کوین هم پی می‌بریم که البته یک سقف حمایتی هم محسوب می‌شود چرا که احتمال عبور از ارزش بازار تون کوین حداقل در کوتاه مدت، چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد!

پیش‌بینی قیمت نات کوین

حالا با توجه به سه نکته بیان شده، باید به دنبال جایگاه نات کوین در بازار بگردیم. ارزش فعلی بازار، در حدود ۲۳۰۰ میلیارد دلار است که بیت کوین با کسب ۱۲۴۰ میلیارد دلار که بیش از نیمی از کل مارکت می‌شود، دست برتر را دارد. پس از آن هم اتریوم با ۳۶۶ میلیارد دلار دوم و تتر با ۱۰۸ میلیارد دلار سوم است که اختلاف زیاد بین ۳ تا کوین اول، نشان می‌دهد که حداقل دو جایگاه نخست، به این راحتی قابل تصرف نیستند!

از سوی دیگر تون کوین با رشد بسیار بالایی که در چند وقت اخیر داشت، با مارکت کپ ۲۱ میلیارد دلاری در جایگاه نهم قرار گرفته و از آنجایی که احتمال آن کم است که نات کوین بتواند به این زودی‌ها چنین ارزش بازاری پیدا کند، پس باید به سراغ رتبه‌های پایین‌تر برویم که در حالت ایده‌آل، کسب جایگاه پانزدهم تا بیستم یک مکان مناسب برای آن خواهد بود.

در حال حاضر بیت کوین کش با ۹ میلیارد دلار حجم مارکت در جایگاه پانزدهم است و آی‌سی‌پی با ۵.۵ میلیارد دلار در جایگاه بیستم قرار گرفته است.

پس قرار گرفتن در چنین بازه‌ای، نیاز به حجم مارکتی با میانگین حدود ۷ میلیارد دلاری دارد که این عدد را باید نات کوین با توجه به توکن‌های موجود در مارکتش که در فاز سوم به عدد ۱۰۲ میلیارد و ۷۱۹ میلیون عدد می‌رسد، به‌دست بیاورد.

با یک جمع و تفریق ساده به این نتیجه می‌رسیم که برای کسب مارکت کپی بیشتر از ۷ میلیارد دلار، باید قیمت هر توکن نزدیک به ۷ سنت باشد، یعنی با قیمت تتر فعلی که حدود ۶۷هزار تومان است، هر عدد از نات کوین، ارزشی بیش از ۴۶۰۰ تومان خواهد داشت. پس اگر شما دارای هزار نات کوین هم باشید، در چنین شرایطی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاسب خواهید شد!

حالا دو حالت دیگر را هم بیایید با همدیگر محاسبه کنیم. حالت نخست، در شرایطی که نات کوین بخواهد با توجه به کامیونیتی بسیار قدرتمندی که دارد، خیلی سریع خودش را به جمع ۱۰ کوین برتر برساند و در بالاترین مکانی که قابل دست‌یابی است، قرار بگیرد. چیزی در حد معجزه!

قاعدتا کسب جایگاه بیت کوین و اتریوم که محال است! حتی بعد از آن تتر و بایننس کوین نیز چندان در دسترس به‌نظر نمی‌رسند ولی سولانا چطور؟ کوینی که در حال حاضر با مارکت کپ ۶۰ میلیارد دلاری خودش، جایگاه پنجم را کسب کرده و با مکان چهارم که بایننس کوین با ۸۰ میلیارد دلار در اختیار دارد، فاصله خیلی زیادی ندارد و حتی در چند وقت اخیر، چند باری نیز این رتبه را به‌خودش اختصاص داده است!

حال فرض می‌گیریم که نات کوین با یک عملکرد خیره کننده، بتواند به رتبه پنجم برسد و ما بین بایننس کوین و سولانا قرار بگیرد! برای چنین جایگاهی، داشتن مارکت کپی در حدود ۷۰ میلیارد دلار ضروری است که نسبت به محاسبه قبلی ما، یک رشد ۱۰ برابری را نیاز دارد!

یعنی اگر نات کوین بخواهد در جایگاه پنجم دنیا قرار بگیرد، ارزش هر واحد از آن به رقمی در حدود ۴۶ هزار تومان خواهد رسید و کاربران با داشتن فقط هزار واحد از نات کوین، به ۴۶ میلیون تومان پول خواهند رسید!

البته باید اذعان کرد که چنین قیمتی تا حد زیادی دور از ذهن است و حداقل رسیدن به آن در کوتاه مدت کمی بعید به‌نظر می‌رسد اما در صورتی که بازار بر روی نوار صعودی قرار بگیرد، حتی با کسب رتبه‌های پایین‌تر هم می‌توان به چنین ارزشی رسید.

اما حالت سومی هم متصور است و آن اینکه مارکت روی چندان خوشی هم به نات کوین نشان ندهد و یا فشار فروش به‌قدری بالا باشد که قیمت آن از همان ابتدا شروع به ریزش کرده و با توجه به تعداد بالای نات کوین‌هایی که در دست کاربران است، جایگاه آن حتی تا مقام یکصدم بازار نیز افول کند، امری که احتمال تحقق آن بر اساس تجارب گذشته، حداقل از کسب مقام پنجم، بیشتر است!

در این حالت، یک مارکت کپ حدود ۷۰۰ میلیون دلاری برای نات کوین متصور خواهد بود که ارزش هر واحد از این کوین را تا رقم تقریبا ۴۶۰ تومانی پایین آورده و برای افرادی که ۱۰۰۰ واحد از آن را دارند، تنها به ۴۶۰ هزار تومان خواهد رساند که تقریبا هم قیمت با یک واحد تون کوین خواهد شد! رقمی که می‌تواند خیلی زود نات کوین را مثل بسیاری از پروژه‌های پر سر و صدای بازار، تبدیل به یک خاطره شیرین در گذشته کند!

شاید تا چند روز پس از انتشار این مطلب، قیمت اصلی نات کوین در بازار مشخص شده باشد و مطمئنا دارندگان آن دوست دارند که با بهای بیشتری آن را به مارکت عرضه کرده و یا برای رسیدن به قیمت‌های بیشتر، شروع به خرید مجدد و هولد آن کنند.

فعلا در سطح جهانی، صرافی‌هایی چون بای بیت یا اوکی ایکس کاندیدای نخست در ارایه آن هستند و در داخل کشورمان هم پلتفرم‌هایی چون ارزیف اقدام به عرضه سریع آن می‌کنند و مطمئنا در صورت اقبال عمومی، خیلی سریع صرافی‌های بزرگ‌تر خارجی و داخلی نیز آن را ارایه خواهند کرد.

پس فعلا باید منتظر باشیم که ابتدا برداشت نات کوین آزاد شده و سپس قیمت آن را پس از لیست شدن در صرافی‌های بزرگ نظاره کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی