با لاتاری، مثل آب‌خوردن برو آمریکا!


شما! بله با خودتان هستم! شمایی را می‌گویم که قدم‌رنجه کرده‌اید و مهمان نوشتۀ ما شده‌اید! می‌خواستم بپرسم خبرها را دربارۀ مهاجرت به آمریکا شنیده‌اید؟ منظورمان همان اخبار عجیبی است که می‌گوید مهاجرت به آمریکا مثل آب‌خوردن شده.

خوب راستش را بخواهید، اولش ما هم کمی جا خوردیم؛ اما همین‌که دربارۀ صحت‌وسقم این اخبار تحقیق کردیم و درباره‌اش خواندیم، دیدیم ای دل غافل! هرچه می‌گویند واقعی است که! آن هم نه فقط الان، که برای عده‌ای، سال‌هاست مهاجرت به آمریکا به‌سادگی آب‌خوردن شده! بیایید قصه‌اش را برایتان بگوییم.

از چه حرف می‌زنیم؟ لاتاری دیگر چیست؟

می‌خواهیم تعارف را کنار بگذاریم و این‌طور بگوییم که «لاتاری، رمز پیروزی همان گروهی است که در یک چشم‌به‌هم‌زدن خودشان را به آمریکا می‌رسانند!» چون با لاتاری، فقط نیاز است بخت یارتان باشد. بعدش چه؟ هیچ! باروبندیلتان را می‌بندید و از هوای تازۀ سنترال‌پارک لذت می‌برید!

منتها اصلا قبل از همۀ این‌ها، اول باید دربارۀ این صحبت کنیم که کلا لاتاری چیست؛ چون چهرۀ پرسوال و نگاه خیرۀ بعضی‌هایتان، حتی از گوشی و لپ‌تاپ هم ما را وادار به توضیح می‌کند!

ببینید! لاتاری نوعی رویداد مهاجرتی است که چنین ویژگی‌هایی دارد:

  • فقط‌وفقط در ایالات متحدۀ آمریکا برگزار می‌شود؛
  • برای شرکت در آن، نیازی نیست اهل آمریکا و انگلیس و… باشیم؛
  • بین ما و سایر ثبت‌نام‌کنندگان در این برنامه یک قرعه‌کشی کامپیوتری برگزار می‌شود؛
  • اگر برندۀ قرعه‌کشی باشیم، می‌توانیم گرین کارت آمریکا را گرفته و در این کشور زندگی کنیم!
  • تازه در مقایسه با باقی روش‌های مهاجرتی آمریکا، لاتاری بسیــار سریع و بی‌دردسر و کم‌هزینه است!

خوب! حالا برای شرکت در آن باید چه کنیم؟ باید این ۳ مرحله را از سر بگذرانیم:

  1. ثبت‌نام در لاتاری؛
  2. قرعه‌کشی و اعلام نتایج لاتاری؛
  3. صدور ویزا برای برندگان لاتاری.

می‌خواهیم هرکدامشان را خلاصه‌وار توضیح بدهیم. هم‌سفرمان باشید!

قدم اول. در لاتاری ثبت‌نام کن!

دوست دارید مثل آب‌خوردن به آمریکا بروید؟ بسیار خوب! اول در لاتاری ثبت‌نام کنید.

چه؟ نمی‌دانید شرایط شرکت در لاتاری چیست؟ به شما می‌گوییم: یکی داشتن دیپلم ۱۲ساله (یا ۲ سال سابقۀ کار موردتایید آمریکا) و یکی هم متولدشدن در سرزمین‌های مجازِ لاتاری (نگران نباشید! ایران هم جزء آن‌هاست)!

جان؟ ثبت نام در لاتاری چه مدارکی می‌خواهد؟ فقط یک عکس پرسنلی و دیگر هیچ!

یعنی خبری از مدرک زبان و… نیست؟ معلوم است که نه! وقتی می‌گوییم «به‌سادگی آب‌خوردن»، منظورمان دقیقا همین است دیگر!

با لاتاری، مثل آب‌خوردن برو آمریکا!

خوب بعدش چه؟ بعد که شرایط و مدارک را فراهم کردیم، باید چه کنیم؟ باید در بازۀ مهر تا آبان‌ماه، راهی سایت ثبت‌نام لاتاری بشویم و با دقتِ تمام، اطلاعاتمان را در فرم ثبت‌نام لاتاری وارد کنیم.

همین؟ یعنی این‌طوری در لاتاری آمریکا ثبت‌نام می‌کنیم؟ بله! دقیقا همین‌طور در لاتاری ثبت‌نام می‌کنیم و ۶ ماه به‌انتظار مرحلۀ دوم می‌نشینیم.

قدم دوم. صبر کن نتایج لاتاری اعلام شود!

فرض می‌کنیم تقریبا ۶ ماه از موقع ثبت‌نام در لاتاری گذشته است و الان به اردیبهشت‌ماه رسیده‌ایم. خوب می‌دانید نوبتی هم باشد نوبت چیست؟ بله! نوبت قرعه‌کشی لاتاری است!

البته اینکه جواب لاتاری دقیقا چه روزی اعلام می‌شود، کجا انتشار می‌یابد و اصلا چطور می‌توان آن را مشاهده کرد، موضوع مفصلی است که راستش ما اطلاعات زیادی راجع‌به آن نداریم! به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم به مقالۀ اعلام نتایج لاتاری از وب‌سایت حامی مهاجر سر بزنید که ریزبه‌ریز این ماجراها را شرح داده!

بنابراین اینجا، فقط در همین‌حد بدانیم که جواب لاتاری هرساله نیمۀ اردیبهشت‌ماه منتشر می‌شود و لبخند را به لب عدۀ زیادی هدیه می‌دهد!

قدم سوم. حالا وقتش است! ویزا بگیر و برو آمریکا!

از همان ابتدا که هی می‌گفتیم «مثل آب‌خوردن برو آمریکا»، بیشتر به سادگی همین مرحله اشاره می‌کردیم؛ چون اگر کمی با ماجراهای زندگی در ایالات متحده سروکار داشته باشید، احتمالا می‌دانید در برخی روش‌ها، فقط سیزده‌چهارده سال طول می‌کشد تا پایتان به آمریکا برسد!

با لاتاری، مثل آب‌خوردن برو آمریکا!

تازه راه‌های مهاجرتی دیگری هم هستند که به سرمایۀ چندصدهزاردلاری یا چندمیلیون‌دلاری نیاز دارند؛ پس می‌توانیم سربسته بگوییم که مهاجرت به آمریکا، آن‌قدرها هم راحت نیست!

منتها وقتی پای لاتاری وسط باشد، دیگر خبری از این حرف‌ها نیست! چون فقط کافی است «برندۀ لاتاری» لقب بگیریم تا ظرف کمتر از ۲ سال و با سرمایه‌ای تقریبا ۲هزار دلاری، تمام مراحل دریافت ویزایمان را پشت‌سر بگذاریم!

پس کلام آخر اینکه حتی اگر بلای آسمانی هم بر سرمان نازل شود، باز هم دریافت جواب لاتاری و تکمیل فرم برندگان تا مصاحبه با افسر و اخذ ویزا، در چشم‌به‌هم‌زدنی سپری می‌شود و ما می‌توانیم به‌سادگی آب‌خوردن راهی آمریکا بشویم.

به پایان آمد این دفتر؟!

بله! البته مبحث لاتاری آمریکا، با ویژگی‌های خارق‌العاده‌اش، دریایی است که ساحل ندارد! اما ما همین‌جا بحثمان را می‌بندیم تا دیگر سخنمان به درازا نکشد!

در عوض، اگر دوست داشتید بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم از وب‌سایت مجموعه‌ای مانند مجموعۀ حامی مهاجر بازدید کنید که راجع‌به لاتاری و مشتقاتش، مفصل صحبت کرده است؛ یعنی این‌طور که از شیر مرغ گرفته تا نمونه جواب قبولی لاتاری را هم می‌توانید در وب‌گاه این مجموعه پیدا کنید!

پس دیگر ما کاری نداریم. خودتان می‌دانید و حامی مهاجر!

امیدواریم خوش‌شانس باشید و برنده.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا