مواد جدیدی برای درمان انواع تهاجمی سرطان در روسیه ساخته شده است


مواد جدیدی برای درمان انواع تهاجمی سرطان در روسیه ساخته شده است

تیمی از دانشمندان دانشگاه فدرال قفقاز شمالی روسیه به عنوان بخشی از یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی موفق به دستیابی به مواد بیولوژیک قابل دسترسی و کمتر سمی با فعالیت ضد سرطانی بالا شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ترکیبات به دست آمده برای فعالیت در برابر تهاجمی ترین اشکال سرطان که توسط اکثر داروهای شناخته شده قابل درمان نیستند، آزمایش شده است. نتایج در نشریه Bioorganic Medicinal Chemistry Letters ارائه شده است.
طبق گزارش آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (آژانس وابسته به سازمان جهانی بهداشت که با سرطان سروکار دارد)، در سال 2022، 20 میلیون مورد جدید ابتلا سرطان در سراسر جهان وجود داشت، اما پیش بینی می شود این رقم تا سال 2050 با 77 درصد افزایش به 35 میلیون نفر برسد.
همانطور که در دانشگاه فدرال قفقاز شمالی (NCFU) توضیح داده شد، امروزه در عمل بالینی، برای درمان انواع تهاجمی و پیشرفته سرطان، از ترکیباتی استفاده می‌کنند که بسیار سمی هستند و محصولات تجزیه سلول ها را در بدن به جا می‌گذارند که در مورد تومورهای مغز غیرقابل قبول است. بنابراین، مهم است که به دنبال داروهای جدیدی بود که سلول های سرطانی را از بین نبرند، بلکه غیرفعال کنند.
به گفته کارشناسان، تنها ماده ای که به طور گسترده در عمل با چنین فعالیتی استفاده می شود، اسید رتینوئیک است (برای درمان تومورهای مغزی استفاده می شود)، اما مقاومت در برابر آن به سرعت ایجاد می شود که منجر به عواقب بسیار جدی می شود.
تیمی از دانشمندان دانشگاه فدرال قفقاز شمالی ، همراه با همکارانش از دانشگاه ایالتی تگزاس، سه دسته از ترکیبات را ارائه کردند - اسیدهای هیدروکسامیک 2-آریل-2-(3-ایندولیل)، که به گفته محققان، "قابلیت منحصر به فردی برای تبدیل سلول های سرطانی دارند. به بافت سالم انسان." با این حال، دانشمندان در طول کار خود با مشکل فراهمی زیستی ضعیف این ترکیبات مواجه شدند. آنها خیلی سریع از خون پاک شدند.
الکساندر آکسنوف، یکی از نویسندگان این مقاله علمیو رئیس دانشکده شیمی ، دانشگاه فدرال قفقاز شمالی گفت: "با استفاده از اصلاحات شیمیایی، ما موفق شدیم مولکول را به گونه‌ای تغییر دهیم که در برابر تأثیرات اجزای خون آسیب‌پذیر نباشد".
به گفته وی، از جمله دو نوع آنالوگ اسید هیدروکسامیک سنتز شده است - استامیدها و اگزازولین ها، که حاوی این قطعه نیستند، اما اثربخشی ترکیب "محافظت شده" را از دست نمی دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!