کی یف طی 24 ساعت گذشته در محورهای کوپیانسک و آودیوکا 400 نفر از افرادش را از دست داد+ اخبار دیگر


کی یف طی 24 ساعت گذشته در محورهای کوپیانسک و آودیوکا 400 نفر از افرادش را از دست داد+ اخبار دیگر

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام داشت، نیروهای مسلح اوکراین طی شبانه روز گذشته در محورهای کوپیانسک و آودیوکا قریب 400 نیروی نظامی خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: در محور آودیوکا، واحدهای یگان نیروهای "مرکز" با اقداماتی فعال وضعیت تاکتیکی را بهبود بخشیدند و تشکیلات تیپ های 24، 47 و 59 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در مناطقی از شهرک های نووگورودسکویه، نتایلووا و کارلوفکا در جمهوری خلق دونتسک مورد هدف قرار دادند. همچنین هشت ضدحمله یگان های 25 هوابرد، 68، 71 یاگر، تیپ 23، 115 مکانیزه و هنگ 78 حمله هوایی نیروهای مسلح اوکراین در مناطقی از شهرک های لنینسکویه، پروووکالینوفو اومان و بردیچی در جمهوری خلق دونتسک دفع شد.
همچنین در گزارش وزارت دفاع پیرامون این محور آمده است:" نیروهای مسلح اوکراین طی شبانه روز قریب 330 نیروی نظامی، دو خودروی زرهی رزمی، سه خودرو و یک هویتزر 122 میلی متری دی-30 از دست داد."
این وزارتخانه افزود، در محور کوپیانسک، واحدهای یگان نیروهای "غرب" مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند و نیروی انسانی و تجهیزات تیپ 57 پیاده نظام موتوریزه، 14 و 54 مکانیزه و 77 تیپ هوایی نیروهای مسلح اوکراین را مورد هدف قرار دادند.
در گزارش این وزارتخانه پیرامون محور کوپیانسک آمده است:" دشمن قریب 70 نیروی نظامی، سه دستگاه خودرو، هویتزر 122 میلی متری دی-30، دو ایستگاه شناسایی الکترونیکی "پلاستون-3000" و همچنین یک ایستگاه جنگ الکترونیک "نوتا" از دست داد."
علاوه بر این وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته در محور دونتسک جنوبی، نیروهای مسلح اوکراین حدود 80 نیروی نظامی دو خودرو، یک توپخانه خودکششی 152 میلی متری آکاتسیا و یک هویتزر 122 میلی متری دی-30 و یک تانک خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی