رونمایی از یک سند در شورای شهر اهواز جنجالی شد! / رییس شورا به قانون تمکین می کند؟+سند


رونمایی از یک سند در شورای شهر اهواز جنجالی شد! / رییس شورا به قانون تمکین می کند؟+سند

به گزارش رکنا از خوزستان؛ شهرداری اهواز مدتهاست که درگیر دعواهای گروهی یک قشر خاص شده است، قشری که اقدامات آنها به حدی رسیده تا گمان شود مبادا اهواز را ملک پدری و مناصب آن را میراث به حق خود...

به گزارش رکنا از خوزستان؛ شهرداری اهواز مدتهاست که درگیر دعواهای گروهی یک قشر خاص شده است، قشری که اقدامات آنها به حدی رسیده تا گمان شود مبادا اهواز را ملک پدری و مناصب آن را میراث به حق خود می پندارند.

مردم اهواز که با هزاران امید و آرزوی حل مشکلات، پارلمان شهر را به نمایندگان منتخب سپرده اند، حالا شاهد آن هستند که تعدادی از اعضای شورای شهر(موسوم به تیم ۷ نفره) حاضرند اهواز دچار چالش و بهم ریختگی شود، فقط رضا امینی شهردار نباشد!

سناریو برکناری شهردار کلانشهر اهواز از سال ۱۴۰۲ در اتاق فکر این گروه در شورا کلید خورد و از آن پس اقدام به برگزاری جلسات متعدد برای برکناری شهردار اهواز می‌کنند.

در این میان سیاوش محمودی و ۵ عضو دیگر شورای شهر اهواز بر این باور می شوند، که درخواست برکناری شهردار اهواز بوی غرض و کینه می‌دهد و دلایل عنوان شده از سوی طراحان سناریو، وجاهت قانونی ندارد.

این نمایندگان که مخالف اتلاف وقت شورای شهر و دعوای جناحی بودند، برای جلوگیری از تصویب مصوبات غیرضروری و تضییع کننده حقوق مردم، در جلسات غیر قانونی و فوق العاده که رئیس فعلی شورای شهر اهواز برگزار می‌کرد، شرکت نمی کنند و بدین ترتیب تیر تیم ۷ نفره به سنگ می‌خورد.

سید محمد علی پور موسوی که از زمان تصدی کرسی ریاست شورای شهر اهواز پیگیر برکناری شهردار بود، در نامه‌ای به فرمانداری اهواز خواستار ورود فرماندار به بررسی غیبت های سیاوش محمودی با هدف صلب این عضو از شورا می‌شود.

همزمان، کار روانی و ارسال اخبار جهت دار به رسانه ها نیز کلید خورد و به جای دمیدن روح امید و پیشرفت به افکار عمومی، فضای جامعه شاهد التهاب در مدیریت شهری و دعواهای جناحی با شهردار شهر شد.

ماجرای صلب عضویت سیاوش محمودی و تشنج در شورا به زعم پدید آورندگان آن نزدیک به نتیجه بود، که به یکباره نامه فرماندار شهرستان اهواز همچون آب سردی بر آتش، همه را فرونشاند. و آنگونه که امام علی(ع) فرمودند:الْحَقُّ مِنْجاةٌ لِکلِّ عامِلٍ وَ حُجَّةٌ لِکلِّ قایلٍ؛ «حق وسیله نجات هر انسانی است که طالب عمل باشد و حجّت و برهانی است برای گوینده». و حق گویی سیاوش محمودی بر اساس نامه فرماندار اثبات و مایه نجات شهر از یک بلوای بی فایده می‌شود.

فرمانداری اهواز در نامه ای به تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ با یادآوری قوانین به رئیس شورای شهر اهواز می‌نویسد، جلسات برگزار شده توسط آن شورا و به تبع آن مصوبات جلسه وجاهت قانونی نداشته و آقای سیاوش محمودی ضمن رعایت قوانین، از اتهامات طرح شده مبرا گردید.

اینک، مردم شریف و شهید پرور اهواز و رسانه ها از رییس شورای شهر انتظار دارند بابت حق، زمان و امکانات شورا که در این مدت برای هیچ ضایع شده است، توضیحات قانع کننده بشنوند.
شاید اگر فرهنگ عذرخواهی و جبران حقوق اتلاف شده از مردم در شورای شهر نهادینه شود، هر از گاهی شاهد تشکیل تیم های چند نفره به قصد کسب منافع گروهی و جناحی در این رکن کوچک، اما مهم مردمسالاری دینی نباشیم.ان شاءالله
علیرضا آزادی/خوزستان

رونمایی از یک سند در شورای شهر اهواز جنجالی شد! / رییس شورا به قانون تمکین می کند؟+سند


رونمایی از یک سند در شورای شهر اهواز جنجالی شد! / رییس شورا به قانون تمکین می کند؟+سند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید