ارتش چین به حالت آماده باش درآمد


ارتش چین به حالت آماده باش درآمد

اقتصادنیوز: ارتش چین از اعزام جنگنده‌های خود به منظور تعقیب و رهگیری یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز تنگه تایوان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «لی شی» سخنگوی فرماندهی جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین گفت که جنگنده‌های ارتش این کشور به منظور رهگیری یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز تنگه تایوان، اعزام شدند.

«لی شی» با اشاره به افزایش پرواز علنی هواپیمای «بوئینگ پی -۸ پوسایدون» بر فراز تنگه حساس تایوان، گفت که جنگنده‌های ارتش پکن جهت «رصد و هشدار» به این هواپیما اعزام شدند.

فرماندهی جبهه شرقی ارتش چین که تصرف احتمالی جزیره تایوان در حیطه مسئولیت‌های آن است، در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که نیروهای چین به منظور دفاع از حاکمیت و امنیت این کشور، در بالاترین سطح «آماده‌باش» باقی خواهند ماند.

خبر مرتبط
چینی‌ها رکورد زدند

اقتصادنیوز: سفرهای هوایی چین در سال نو چینی رکورد جدیدی را ثبت کرد.

مقامات چینی پیش‌تر قانونی بودن عملیات‌های مکرر آمریکا در تنگه تایوان را زیر سوال برده‌اند و برخی از آنها درباره آنچه «تنگ کردن حلقه عملیات شناسایی» به طور دائمی در نزدیکی نوار ساحلی ممتد چین، ابراز گلایه کردند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا مستقر در ژاپن، مدعی شده که تردد پی -۸ پوسایدون بر فرار تایوان اما در حریم هوایی بین‌المللی صورت گرفته است.

پکن جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود خوانده و هر نوع ورود خارجی به حریم هوایی و آبی این جزیره را نقض اصل «چین واحد» می‌داند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها