ناگفته‌های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپاد‌های ایرانی


ناگفته‌های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپاد‌های ایرانی

یکی از خلبانان نیروی هوایی اسرائیل که در ماموریت سرنگونی صد‌ها پهپاد و موشک شلیک شده از سوی ایران به خاک اسرائیل مشارکت داشته، این تجربه را پیچیده‌ترین ماموریتی توصیف می‌کند که تا کنون داشته است. او می‌گوید که این تجربه چیزی شبیه حضور «تاپ گان» در «جنگ ستارگان» بوده است.

ناگفته‌های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپاد‌های ایرانی

به گزارش راهبرد معاصر؛ این خلبان نیروی هوایی اسرائیل که با نام «سرگرد جی.» معرفی شده، به روزنامه تلگراف بریتانیا گفته که او به عنوان یکی از افسران ذخیره ارتش اسرائیل روز شنبه ۱۳ آوریل فراخوانده شده بود تا در این ماموریت شرکت کند.

سرگرد جی. می‌گوید: «رهگیری صد‌ها پهپاد و موشکی که در هوا در اطراف شما هستند، مانند رویارویی "تاپ گان" با "جنگ ستارگان" بود. انفجار‌ها و رهگیری‌های بی‌پایانی که در اطراف شما اتفاق می‌افتد، چیز دیگری است. این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که در ۲۰ سال گذشته در نیروی هوایی داشته‌ام؛ زیرا می‌دانستم اگر در نابودی هرکدام از آن‌ها موفق نشوم، ممکن است در اسرائیل منفجر شود.»

این خلبان می‌گوید: «ما در ائتلافی فوق‌العاده با آمریکا، بریتانیا و سایر نیرو‌ها پرواز کردیم. اگرچه این حمله‌ای بسیار تهاجمی بود که توسط ایران انجام شد و احتمالا چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیده‌ایم، اما دفاع اسرائیل نیز تمام و کمال عمل کرد.»

او درباره ویژگی چنین حملاتی گفت: «همیشه یافتن و سرنگونی این اهداف در شب سخت‌تر است. زیرا این اهداف بسیار پایین پرواز می‌کنند بنابراین شما نیز باید در ارتفاع پایین پرواز کنید آنهم در حالی که نمی‌توانید زمین را ببینید... شما مجبورید به حسگر‌ها تکیه کنید. شما نور‌های خیابان یا چیز‌های دیگر را روی زمین بسیار نزدیک به خود می‌بینید و این یک احساس بسیار ناراحت کننده است.» / یورونیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!